بررسی گوشی شیائومی Mi MIX، آینده گوشی های هوشمند!

بررسی گوشی شیائومی Mi MIX، آینده گوشی های هوشمند!

زمانی که تمام منابع خبری مشغول رد و بدل کردن اطلاعات مبهم مرتبط با زمان عرضه گوشی شیائومی Mi Note 2 بودند، سازنده چینی با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن و معرفی یک گوشی تخت جدید همه را متعجب کرد. بدون شک این گوشی هوشمند اولین محصول از دستگاه های مشابه خود نیست اما می توان گفت که در مقایسه با محصولاتی مانند گوشی آکواس کریستال شارپ (Aquos Crystal) از هر نظر پیشرفته تر می باشد.

عملا هیچ لبه شیب داری در سه طرف نمایشگر این گوشی هوشمند وجود ندارد، امری که باعث شده است سوال های زیادی در مورد محل سنسور مجاورت و اسپیکر این محصول مطرح شود. شیائومی موفق شده است که با استفاده از یک سنسور صوتی، گذاشتن اسپیکر در زیر نمایشگر و به کارگیری لرزاننده های سرامیکی برای ایجاد صدای تماس به نیازهای خود پاسخ دهد. در Mi MIX مابقی قطعات هم در زیر نمایشگر قرار گرفته اند، سبکی که باعث شده است ظاهر گوشی در هنگام استفاده کمی به سمت بالا نشان داده شود.

در این محصول فاکتوری که بیشتر از همه چیز برجسته تر شده نمایشگر دستگاه است که نسبت آن با بدنه گوشی 91.3 درصد می باشد و هماهنگی بسیار خوبی با بدنه دارد. سازنده چینی در ساخت این دستگاه از یک نمایشگر 6.4 اینچی 2048 در 1080 پیکسلی IPS LCD استفاده کرده است تا بتواند پاسخگوی هر نوع نیازی باشد و البته باید به این موضوع نیز اعتراف کرد که نمایشگر گوشی هوشمند Mi MIX بیشتر از هر مشخصه دیگری در این محصول توجه خریدار را به خود جلب می کند. 

در طراحی این گوشی همراه از سرامیک استفاده شده که ظاهر بسیار شیک و زیبایی به این محصول بخشیده است با وجود این Mi MIX در دست بسیار سنگین تر از آنچه که هست به نظر می رسد، مشخصه ای که بیشتر به دلیل استفاده از ماده سرامیک در ساخت بدنه گوشی می باشد که باعث می شود گوشی در دست لیز بخورد؛ البته شیائومی برای رفع کردن این مسئله یک جعبه نرم چرمی بسیار با کیفیت را نیز در کنار محصولش به کاربر می دهد که تا حد زیادی می تواند این محدودیت را برطرف کند.

مشخصات فنی گوشی هوشمند شیائومی Mi MIX

گوشی زیبای شیائومی Mi MIX به هرآنچه که انتظار دارید در یک گوشی پرچم دار داشته باشید، مجهز شده است. این محصول از یک پردازشگر 821 کوالکام اسنپدراگون، واحد پردازش گرافیکی Adreno 530، رم 4 (در کنار حافظه داخلی 256 گیگابایتی) و 6 گیگابایتی (در کنار حافظه داخلی 128 گیگابایتی)، اسکنر اثر انگشت، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 4,000mAh بهره می برد. 

با توجه به چنین مشخصاتی می توان با اطمینان گفت که کاربران هر مدل از این گوشی هوشمند را که انتخاب کنند با هیچ مشکلی از نظر عملکرد گوشی و همچنین ظرفیت حافظه داخلی این محصول مواجه نمی شوند؛ البته نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که گوشی Mi MIX کارت حافظه میکرو SD را پشتیبانی نمی کند. 

نکته آخر این که مدل پیشرفته گوشی شیائومی Mi MIX یک حلقه از جنس طلای 18 عیار را نیز بر دور دوربین اصلی و اسکنر اثر انگشت خود دارد، مشخصه ای که زیبایی خاصی را به این محصول بخشیده است.

این گوشی جدید قرار است که از تاریخ چهارم ماه نوامبر (14 آبان) در کشور چین با دو برچسب قیمت 519 دلاری (برای مدل مجهز به رم 4 گیگابایتی) و 593 دلاری ( برای مدل مجهز به رم 6 گیگابایتی) وارد بازار شود، البته از آنجایی که این دستگاه یک گوشی مفهومی می باشد، در تعداد محدودی ساخته می شود به همین دلیل می توان گفت که احتمالا شیائومی آن را در این مقطع زمانی در کشورهای دیگر عرضه نمی کند هرچند که کاربران می توانند در صورت تمایل این محصول را سفارش دهند.

گوشی هوشمند Mi MIX از نظر عرضه و فروش محدودیت هایی را در جلوی راه خود دارد با وجود این می توان به راحتی احتمال داد که شیائومی در آینده نزدیک راه عرضه این محصول را نیز مانند سایر محصولاتش هموار می کند، محصولی که یک سبک طراحی جدید را به همراه خود به دنیای گوشی های هوشمند آورده است. 

منبع خبر: androidauthority

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر