تفاوت سرورهای سیسکو، HPE و DELL چیست؟

hkkgy.JPG

همانطور که می دانید سرورها یکی از مهمترین و همچنین گرانترین تجهیزات شبکه به حساب می آیند که توسط کمپانی های مختلفی، تولید و به بازار عرضه می گردند.

همانطور که می دانید سرورها یکی از مهمترین و همچنین گرانترین تجهیزات شبکه به حساب می آیند که توسط کمپانی های مختلفی، تولید و به بازار عرضه می گردند. حال از میان این کمپانی ها انتخاب نوع سرور کار دشواری خواهد بود. حال این سوال پیش می آید که شما از میان سرورهای DELL، HPE و Cisco کدام را برای دیتا سنتر خود انتخاب می کنید؟ در حال حاضر برندهای زیادی در بازار ارائه دهنده سرور هستند. کدام را انتخاب خواهید کرد؟ سیسکو، HPE یا DELL ؟ ما در این مقاله می خواهیم شما را در این زمینه یاری نماییم. پس با ما همراه باشید.

در واقع، در مقایسه با HPE و Dell، بازار سرورهای سیسکو چندان داغ نیست. محصولات شرکت سیسکو(Cisco) درحال حاضر از Access Point های ساده تا پیشرفته ترین تجهیزات در بزرگترین مراکز داده (Data Center) دنیا فعال می باشد، این شرکت تولید انواع تجهیزات امنیتی (Firewall) ، مسیریاب (Router) ، سوییچ (Switch) و VoIP را به عهده دارد. تصویر زیر 5 شرکت برتر سرور در سراسر جهان از سال 2017 تا 2018 را به ما نشان می دهد:

hkkgy.JPG

به گفته IDC، دل 18.7 درصد از سهم بازار درآمد و 19.4 درصد سهم ارسال سرور را به خود اختصاص داده است. در هر دو لیست شرکت های تحلیلگر، شرکت Hewlett Packard Enterprise (HPE) در رتبه دوم قرار دارد. دِل (به انگلیسی:( Dell یک شرکت سازنده رایانه آمریکایی است، که دفتر اصلی آن در شمال شهر آستین، تگزاس قرار دارد و از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات IT در جهان می‌باشد. این شرکت رایانه‌های شخصی و محصولات دیگر وابسته به این گونه رایانه‌ها را، توسعه ، ساخته و به فروش می‌رساند.

اچ پی یکی از برندهای قدرتمندی است که هر سال فروش بی نظیری را در خصوص طراحی و ساخت دستگاه های دیجیتالی تجربه می کند. اگر از کاربران همیشگی این برند باشید امکان ندارد برای خرید سیستم جدیدی برند دیگری را برگزینید. کیفیت عنصر تشکیل دهنده ی ساختار فنی تمامی محصولات اچ پی است که متقاضیان و طرفداران این برند در سراسر جهان حضور دارند.

سرورهای اچ پی: تصویر زیر نمونه هایی از سرورهای اچ پی را نشان می دهد که با استفاده از آن می توانید به قیمت و کارایی آنها تا حدودی پی ببرید.

gjhgj.JPG

برای آشنایی بیشتر کلیک کنید: خرید سرور hp

این تصویر فقط شامل سری DL و ML است، اما سری های دیگری مانند سرورهای آپولو، سرورهای Blade و … نیز وجود دارد.

از آنجایی که یک سرور همیشه نیاز به پیکربندی پردازنده، حافظه، هارد دیسک و غیره دارد، تفاوت سرورهای سیسکو، HPE و DELL چیست؟

برای پردازنده، همه آنها از پردازنده های مقیاس پذیر Intel® Xeon® استفاده می کنند. این خانواده پردازنده چهار نوع برنز، نقره ای، طلایی یا gold، پلاتینیومی را ارائه می دهد. به عنوان یک شرکت پیشرو چیپست، پردازنده اینتل ممکن است بهترین انتخاب برای سرورهای بسیاری از شرکت ها باشد. برای حافظه و هارددیسک ها، انتخاب های مختلفی وجود دارد.

قیمت سرور

کدام شرکت بهترین قیمت را ارائه می دهد؟ تنها یک پاسخ وجود ندارد. برای نیازهای مختلف، هر سرور می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. در تولید سرور hp از بروزترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. و کمپانی هایی که فروش سرور hp، را به عهده دارند می بایست از بالاترین استاندارد خدمات رسانی جهت جلب رضایت مشتریان استفاده کنند. برای سرورهای hp نمی توان یک قیمت مشخص شده ای را در نظر گرفت. چرا که هر کدام از آن ها از این قابلیت برخوردار هستند تا ویژگی های متعددی را از خودشان به نمایش بگذارند. برخی این مشخصات بسیار فنی هستند. به همین علت قیمت آن ها با یک دیگر متفاوت هستند. و برای برخی آن ها باید هزینه های بالاتر و برای گزینه های دیگر هزینه های کمتری را پرداخت کنید. تنوع سخت افزاری انواع سرورها بسیار زیاد است. همین مورد نیز در بین عوامل و پارامترهای تاثیرگذار در قیمت نهایی سرور اچ پی به حساب می آید.

ویژگی های سرور اچ پی چیست؟

  • عملکرد و راندمان بسیار بالا
  • قدرت پردازش و قدرت محاسباتی زیاد
  • امنیت پیشرفته
  • منابع سخت‌افزاری قدرتمند
  • امکان ارتقای سخت‌افزاری
  • اتصال دائمی به اینترنت
  • امکان پیاده‌سازی Raid نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک 13، واحد 2 و 3
تلفن تماس

021-43000403

021-43491

09334030033

021

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

Untitled-1 copy.jpg

واحد تبلیغات

فیسیت در بخش تبلیغات، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود تا هر چه بیشتر دیده شوید. برای تبلیغات در فیسیت کافی است به آدرس khadijezarepour@gmail.com ایمیل ارسال کنید. فیسیت با روزانه بیش از 10 هزار بازدید، بدون شک جای خوبی برای تبلیغات شما خواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر