انگلیس به تحریم‌کنندگان هواوی اضافه شد

Untitled-1.jpg

دولت انگلیس رویه خود را نسبت به شرکت ‌هواوی تغییر داده و امروز وزیر فرهنگ و رسانه بریتانیا در میان خبرنگاران حاظر شده و خبر از کنار گذاشته شدن تمام تجهیزات هواوی از شبکه 5G بریتانیا تا سال 2027 داده است و همچنین خرید هرگونه تجهیزات 5G از ابتدای ژانویه 2021 را ممنوع خواهد شد.

دولت انگلیس رویه خود را نسبت به شرکت ‌هواوی تغییر داده و امروز وزیر فرهنگ و رسانه بریتانیا در میان خبرنگاران حاضر شده و خبر از کنار گذاشته شدن تمام تجهیزات هواوی از شبکه 5G بریتانیا تا سال 2027 داده است و همچنین توضیح داده که خرید هرگونه تجهیزات 5G از ابتدای ژانویه 2021 را ممنوع خواهد شد.

در بریتانیا شبکه‌های مبتنی بر فیبرنوری، مشمول این ممنوعیت‌ها نخواهند بود اما دولت از آن‌ها خواسته تا محصولات این شرکت‌ را خریداری نکنند. اما باید بگوییم که این محدودیت برای بخش‌های مخابراتی که حساس و حیاتی هستند، وضع شده است.

از تحریم هواوی توسط آمریکا همه ما با خبر هستیم، مدتی پیش آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه تراشه‌های هواوی وضع کرد. به همین دلیل هواوی برای فروش محصولاتش، از تراشه اختصاصی خود استفاده نخواهد کرد، همین اتفاقات باعث شده تا بریتانیا به دلیل عدم تضمین امنیت محصولات هواوی این شرکت را کنار بگذارد.

دولت انگلیس قرار بر این گذاشته تا قوانین جدیدی در رابطه با امنیت تجهیزات مخابراتی اعمال کند.البته این قانون فقط برای هواوی وضع نشده بلکه سازندگان مخابراتی پرخطر را هدف قرار داده. قانون‌گذاران نیز همچنین از اپراتورهای مخابراتی می‌خواهند از قوانین سختگیرانه‌تری پیروی کنند.

هنوز فراموش نکردیم که دولت بریتانیا در ماه ژانویه اعلام کرد که استفاده از تجهیزات شبکه 5G در مناطق غیر حساس بلامانع است. اما خبر امروز به شدت متفاوت با چند ماه گذشته است؛ در ماه ژانویه اعلام شد که هواوی در بخش‌های غیرحساس می‌تواند انجام فعالیت کند اما همان زمان نیز به هواوی اعلام شد که تا سال 2023 سهم بازار بریتانیا حداکثر 35 درصد برای این شرکت خواهد بود.

دولت بریتانیا در ماه ژانویه اعلام کرد که تجهیزات هواوی برای شبکه‌های ۵G در مناطق غیر حساس می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این را نیز فراموش نکنیم که دولت بریتانیا در همان زمان هشدار داد که اگر هواوی با تحریم‌های بیشتری مواجه شود، این وضعیت می‌تواند تغییر کند.

DSC00637-1200x800.jpg
-

شرکت هواوی نیز به این ماجرا واکنش نشان داده و در متن منتشر شده چنین بیان کرده: این یک خبر بد برای کاربران بریتانیایی است. بدون شک سرعت پیشرفت شبکه‌های مخابراتی در بریتانیا کاهش پیدا خواهد کرد و قبض تلفن کاربران گران‌تر خواهد شد. در ادامه این صحبت‌ها هواوی اعلام کرده که بریتانیا فقط یک تصمیم سیاسی را اخذ کرده که بدون شک تحت تاثیر آمریکا این اتفاق افتاده و موضوع مربوط به امنیت نیست.

هواوی برای بار اول نیست که مورد این اتهامات قرار می‌گیرد. بارها و بارها شاهد چنین صحبت‌هایی بودیم اما ایالت متحده هنوز نتوانسته مدارک معتبری را ارائه دهد. مقامات آمریکایی می‌گویند که شرکت هواوی به تجهیزات شبکه خود دسترسی مخفی داده و می‌تواند به راحتی اطلاعات مختلف را شنود کند.

تحریم‌های آمریکا باعث شده است که هواوی برای همکاری با متحدین آمریکا دچار مشکل شود و بدون شک این تصمیم بریتانیایی‌ها بیش‌از پیش برای هواوی گران‌ تمام خواهد شد، اما نباید فراموش کنیم که هواوی همچنان در حال رشد و گسترده شدن است و این یک زنگ خطر جدی خواهد بود که محصولات خود را نتواند در بازارهای بزرگی عرضه کند.



اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

howwaeei

جمعه, 27 تیر 1399

ایران مقصد مناسبی برای هوایی است راحت می تونند بیایند اینجا شنود هم بکنند مانعی نداره همین که سرعت اینترنت ما بالا بره کافیه خدا قوت بده به هوایی

پاسخ

ثبت نظر