اپل بار دیگر رکورد زد؛ 1.23 میلیارد دلار جریمه اپل در فرانسه

Untitled-1.jpg

آژانس رقابتی فرانسه، اپل را به پرداخت جریمه‌ای 1.23 میلیارد دلاری محکوم کرد.

آژانس رقابتی فرانسه، جریمه 1.23 میلیارد دلاری را علیه اپل اعلام کرده و ادعا کرده است، که این غول فناوری را برای توزیع قیمت دستگاها و محدود کردن رقابت با بازار دستگاه‌هایی نظیر iPad، نیز زیر نظر گرفته است.

این تصمیم از آژانس رقابتی فرانسه گرفته شده و بزرگترین جریمه این شرکت تا به امروز است. آژانس گفته است که اپل یک کورس رقابتی ساخته و دست شرکت‌های توزیع مانند Tech Data و Ingram Micro را باز گذاشته، آژانس این شرکت‌ها را ملزم کرده تا از رقابت بپرهیزند و قیمت محصولات را تثبیت کنند.

ایزابل دو سیلوا ، مدیر آژانس گفت:

"این سنگین ترین مجازاتی است که علیه یک غول بزرگ اقتصادی صادر می شود ، در این مورد باید گفت که ، این میزان مجازات به طور صحیح در نظر گرفته شده است."

-

آژانس همچنین به ترتیب 84.7 میلیون و 69 میلیون دلار جریمه برای Tech Data و Ingram Micro صادر کرده است که این شرکت‌های توزیع اپل می‌باشند و بازار رقابتی بین خود ایجاد کرده بودند.

338038.jpg
جریمه اپل -

به گفته آژانس رقابت فرانسوی ، آخرین مناقشه اپل با شرکت‌های توزیع شامل توافقات فروش محصولات و خدمات اپل بوده ، که گوشی‌های آیفون را شامل نمی‌شده است.

این پرونده ریشه در اختلاف بین اپل و یکی از نمایندگان فروشندگان برجسته فرانسوی آن ، eBizcuss دارد. این شرکت سال‌ها پیش اپل را به سوءاستفاده از موقعیت خود متهم كرد و در سال 2012 که تلاش زیادی برای بیان دلیل خود یعنی "رقابت ناعادلانه " می‌کرد، تعطیل شد. این شرکت بخشی از برنامه Premium Reseller اپل بود که فقط محصولات اپل را می فروختند.

اپل این تصمیم را ناراحت کننده دانسته و گفته که حتما اعتراض خواهیم کرد چرا که بسیار از این تصمیم دلسرد شده‌ایم. باید دید که در آینده چه تصمیماتی گرفته خواهد شد؟؟

پیشنهاد ما:

منتظر کشف داروی کرونا هستید؟ از کامپیوتر خود برای تحقیق استفاده کنید

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: venturebeat

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر