بهترین بازی‌های سبک MMORPG در سال 2023

Untitled-1.jpg

بازی‌های نقش‌آفرین چندنفره، دنیاهای زنده‌ای هستند که شما با دیگران ایجاد می‌کنید. در ادامه بهترین بازی‌های این سبک که در سال 2023 هنوز ارزش تجربه کردند را دارند، بررسی می‌کنیم.

اکنون که در سال 2023 قرار داریم، بازی‌های نقش‌آفرین چندنفره دارای تنوع زیادی هستند؛ بازی‌های کلاسیک مانند Old School Runescape و World of Warcraft یا بازی‌های جدیدتر مانند Lost Ark. اما تمام این بازی‌ها یک ویژگی مشترک دارند: به شما امکان آزادی زیادی در یک دنیای خیالی فوق‌العاده می‌دهند. اگر به دنبال بهترین عناوین این سبک از بازی هستید، ما چند نمونه از بهترین و پرطرفدارترین بازی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. بازی‌هایی که در اینجا درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم، بر روی چند پلتفرم‌ از جمله Xbox، PC و PS5 در دسترس هستند، بنابراین در این لیست برای همه گیمرها، بازی وجود دارد.

در این مقاله لیستی 10 مورد از بهترین بازی های این سبک را به شما معرفی می‌کنیم که اکثر آن‌ها ( به جز چند مورد) در استیم قابل دسترس هستند. اگر به دنبال یک دنیای فانتزی و جذاب هستید که صدها ساعت در آن غرق شوید، این مقاله را از دست ندهید.

10- Fallout 76

m97NBBiJNEtyt6oYBY2CbH-970-80.jpg.jpg
-

سازنده: Bethesda

پلتفرم‌ها: PC, PS5, PS4, Xbox Series X, Xbox One

سری بازی Fallout در جهان طرفدارهای زیادی دارد. نسخه چهارم این بازی با امتیاز 84 تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های این کمپانی و فرنچایز شد. بازی فال اوت 76 در سال 2018 عرضه شد و مسیر سختی را پشت سر گذاشت. گرچه استودیو Bethesda در سال‌های پس از عرضه تلاش زیادی برای بهتر کردن این بازی انجام داده است اما این عنوان تا حدی شکست خورده محسوب می‌شود. بر اساس گزارش خود شرکت سازنده، این بازی یک اثر MMO محسوب نمی‌شود اما تجربه این بازی به خصوص با دوستان می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش باشد.

9- Lost Ark

Mf8SHnSMzqqrdntmtn6TxK-970-80.jpg.jpg
-

سازنده: Smilegate

پلتفرم: PC

بازی Lost Ark یک عنوان رایگان و نسبتا جدید محسوب میشود که در سال 2020 با همکاری دو شرکت Smilegate و Amazon Games منتشر شد. این بازی به سرعت بین طرفداران سبک MMORPG محبوبیت پیدا کرد و در سراسر دنیا به عنوان یک اثر عالی خود را ثابت کرد. مبارزات جذاب، قابلیت های جدیدی که همراه ارتقا لول به دست می‌آید، جهانی افسانه ای و دانجن های متنوع گوشه‌ای از دلایل محبوبیت این عنوان است. بازی Lost Ark یک اثر MMORPG هست که در آن همیشه کار جدیدی برای انجام دادن دارید و حتی پس از صرف کردن صدها ساعت در این عنوان به هیچ وجه احساس خستگی یا پشیمانی نمی‌کنید.

شرکت Smilegate هنوز در حال ساخت امکانات و ماموریت های جدید برای این عنوان است تا بازیکنان قدیم و جدید این بازی کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشند.

8- Black Desert Online

yXRjMRMJfdEi5kCAB2xCiK-970-80.jpg.jpg
-

سازنده: Pearl Abyss

پلتفرم‌ها: PC, PS5, PS4, Xbox Series X, Xbox One, mobile

این عنوان همچنان یکی از بهترین بازی‌های سبک نقش‌آفرین چندنفره هست که می‌توانید بر روی انواع پلتفرها به تجربه آن بپردازید. این بازی جهان باز، قابلیت کراس‌پلی بین پلتفرم‌های مختلف را ارائه میدهد که می‌توانید همراه با 120 فریم بر ثانیه به تجربه این بازی اکشن فوق‌العاده بپردازید. این بازی نیز پستی و بلندی های زیادی را تجربه کرده که بعد از یک آپدیت بزرگ که چندی پیش توسط شرکت ارائه شد، دوباره ارزش خود را به عنوان یک اثر جذاب به دست آورد. اگرچه این بازی نقاط ضعف هایی نیز دارد اما با طراحی عالی، سفارشی سازی کاراکتر و یک سیستم مبارزه ای بی‌نظیر، نقص‌های خود را جبران کرده است.

اگر امکان تجربه بازی بلک دزرت آنلاین، بر روی هیچکدام از پلتفرم‌های نام برده را ندارید نگران نباشید. این بازی یک نسخه برای گوشی‌های هوشمند به نام black desert mobile نیز توسعه داده است که می‌توانید این اثر ارزشمند را در گوشی‌هایتان نیز تجربه کنید.

این بازی ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما وقتی که به سیستم مبارزه و ویژگی‌هایی که در دسترس دارید عادت کردید، به راحتی میتوانید چندین ساعت در این بازی غرق شوید و از تجربه عالی آن لذت ببرید. با این حال کمپانی سازنده این بازی همچنان در حال ساخت و آپدیت امکانات بازی هست تا تجربه بازیکنان به بالاترین حد خود برسد.

7- Star Wars: The Old Republic

MgCCrYJDYfLoxdz8WyCEXK-970-80.jpg.jpg
-

سازنده: BioWare

پلتفرم: PC

هنگام تجربه این اثر، به خصوص همراه دوستانتان، گذر زمان را حس نمیکنید. بازیStar Wars: The Old Republic یکی از بازی‌های قدیمی این لیست محسوب میشود که بیش از ده سال از زمان انتشار آن گذشته است اما هنوز ارزش تجربه کردن دارد. این بازی که یک اثر MMO رایگان است در طی سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی شده است که هنوز جذابیت خود را حفظ کرده و همراه با داستانی گیرا و کیفیت ساخت بالا و همچنین امکان زندگی کردن در دنیای جنگ ستارگان، ارزش این بازی را بالا برده. در این بازی هشت کلاس وجود دارد که هر کدام داستان، سیستم گفت و گو هوشمند که از بازی Mass Effect الهام گرفته شده است، قابلیت‌های مختلف و سیستم جنگی که شما را به یاد بازی KOTOR (Star Wars: Knights of the Old Republic) می‌اندازد.

با گذشت زمان زیاد از عرضه این بازی، همچنان یک اثر ارزشمند محسوب می‌شود. اگر از طرفداران دنیای جنگ ستارگان هستید این اثر ارزشمند را از دست ندهید.

شما می‌توانید هم‌اکنون از طریق پلتفرم استیم به صورت رایگان به تجربه این بازی بپردازید.

6- Guild Wars 2

ezgif-3-280beb0d7a.jpg
-

سازنده: ArenaNet

پلتفرم: PC

عنوان Guild Wars 2 همیشه در سایه World of Warcraft بوده اما پس از یک دهه گسترش و تکامل، این اثر همچنان بین پلیرها محبوب است. طراحی این بازی به گونه‌ای است که پس از گذشت چندین سال، هنوز بازیکنان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. داستان اصلی بازی و جهان پویایی که در آن قرار دارید باعث می‌شود از تجربه این بازی خسته نشوید و ساعت‌ها در این محیط سرگرم شوید.

این بازی در سبک MMO طراحی شده و اساس اصلی آن، کشف و کاوش در یک جهان زیبا است. این بازی با پشتیبانی و آپدیت های منظم به وقت و انرژی شما احترام می‌گذارد و ارزش صرف کردن زمان زیادی در این بازی دارد.

5- Eve Online

zxVKdyNQVwCWebgTo7KUVJ-970-80.jpg.jpg
-

سازنده: CCP

پلتفرم‌ها: PC, mobile

بعضی ها درباره بازی Eve Online نظرهایی دادند. به عقیده آن‌ها خواندن مقاله و یادگیری راجع به بازی جذاب است اما خود بازی جذابیت خاصی ندارد. اکثر این حرف‌هایی که راجع به این بازی زده می‌شود ادعاهای بی‌پایه است تنها یک ادعا درست وجود دارد: ایو آنلاین بدون شک یکی از تجربیات جذابی است که در صنعت بازی‌های ویدیویی به وجود آمده و یکی از دلایل عمده آن به خاطر داشتن پلیرهای فعال زیاد است. شما باید ابتدا به تجربه این بازی بپردازید تا علت محبوبیت زیاد این بازی را درک کنید.

شرکت سازنده این بازی، یک نسخه رسمی برای گوشی های همراه نیز ساخته است؛ بنابراین اگر کامپیوتر در اختیار ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید این بازی را بر روی سیستم‌های خانگی خود تجربه کنید، می‌توانید نسخه موبایل این بازی را دانلود و به تجربه آن بپردازید.

شما می‌توانید بازی Eve Online را به صورت رایگان در پلتفرم استیم دانلود و نصب کنید.

4- Old School RuneScape

ezgif-3-6d6f136721.jpg
-

سازنده: Jagex

پلتفرم‌ها: PC, mobile

شرکت Jagex یکی از شرکت‌های ‌قدیمی‌ در سبک MMO است که با ساخت بازی Runescape 3 موفق به جلب توجه بازیکنان زیادی از سراسر دنیا شد. اما در این مقاله قرار است که راجع به نسخه قدیمی‌تر این بازی به نام Old School RuneScape صحبت کنیم. این بازی که در سال 2013 توسعه داده شده است، به عنوان یک نسخه بازسازی شده از ورژن قدیمی سال 2007 محسوب می‌شود که همراه با اصلاحات اساسی توانسته همان فضای قدیم خود را حفظ کرده و پلیرهای خود را راضی نگه دارد.

این بازی نیز همانند بعضی از بازی های معرفی شده در بالا، دارای نسخه موبایل هست که میتوانید آن را دانلود و به تجربه آن بپردازید.

توسعه‌دهنده Jagex همچنان کار عالی در فضای MMO انجام می‌دهد، با ادامه تأثیرگذار بودن Runescape 3. اما این نسخه‌ای نیست که می‌خواهیم در لیست بهترین بازی‌های نقش‌آفرین چندنفره جشن بگیریم. به جای آن، می‌خواهیم توجه شما را به هیولایی که Old School RuneScape نام دارد جلب کنیم. اگر خاطرات خوبی از نادیده گرفتن تکالیف مدرسه و کار برای بازی در یک پنجره‌ی مرورگر کوچک بازی MMO افسانه‌ای دارید، پس این نسخه از RuneScape برای شماست. این به اصطلاح یک کپسول زمانی از نسخه بازی سال 2007 است، با اصلاحات اساسی کیفیت زندگی و به‌روزرسانی‌های محتوایی جدید که توسط جامعه عظیمی از بازیکنانی که همچنان در اطراف سرورهایش جمع می‌شوند، بهره‌مند می‌شود.

3- The Elder Scrolls Online

TSSSixobNv7v6qWZK9ad9J-970-80.jpg.jpg
-

سازنده: ZeniMax Online Studios

پلتفرم‌ها: PC, PS5, PS4, Xbox Series X, Xbox One

The Elder Scrolls Online بهترین روش برای تجربه تامریل است. بین پلیرهای بازیهای کامپیوتری، کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که هنوز بازی اسکایریم را تجربه نکرده باشد. فرنچایز بزرگ The Elder Scrolls شامل چندین بازی فوق‌العاده می‌شود که هر کدام در یکی از شهر‌های تامریل قرار دارد. الدر اسکرول آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا تمام شهرها را در کنار یکدیگر داشته باشید و آزادانه بین شهرهایی مختلفی که برای دوستداران سری الدر اسکرول پر از خاطره است، جا به جا شوید. در کنار دوستان خود ماموریت‌های جذابی انجام دهید و به شهرهای Morrowind و Oblivion قدم بگذارید و خاطرات خود را زنده کنید! یا دیگر شهرهای تامریل را که تا به حال به آن‌جا قدم نگذاشتید را بررسی کنید.

آپدیت‌های زیاد، جهانی پهناور و داستان سرایی عالی از دلایل محبوبیت زیاد این بازی برای کنسول و پی سی است. علاوه بر آن گرافیک این بازی نسبت به دیگر بازی های MMORPG بسیار واقع‌گرایانه‌تر است و تجربه این بازی حتی به صورت تک نفره اوقات خوشی را برایتان به ارمقان می‌آورد.

این بازی یکی از بهترین بازی‌های این سبک است که می‌توانید آن را در پی سی از طریق استیم تجربه کنید. تنها نکته منفی در رابطه با این موضوع، رایگان نبودن این بازی است که البته ارزش خرید این بازی بسیار بالاست و تضمین می‌کنیم که اوقات خوبی را در این بازی خواهید داشت.

2- World of Warcraft

ezgif-3-0aece108a1.jpg
-

سازنده: Blizzard Entertainment

پلتفرم: PC

بازی World of Warcraft همچنان یکی از بی نظیر‌ترین بازی‌های نقش‌آفرین چندنفره است. این بازی در سال 2004 عرضه شد و انقلابی در بازی‌های ویدیوی انجام داد. شرکت بلیزارد از زمان عرضه بازی تا به الان در حال توسعه و تکامل این بازی است و هنوز از پشتیبانی‌کردن این عنوان دست نکشیده است اما کم شدن پلیرها در یک بازی که تقریبا 20 سال از زمان انتشارش می‌گذرد امری طبیعی است. بلیزارد اکنون با مشکل کمبود بازیکنان در نقاط شروع بازی و همچنین بازیکنانی که دیگر از این حالت کلاسیک بازی خسته شده‌اند، رو به رو است. البته به دلیل آپدیت‌های منظم و تازه نگه داشتن محتوای بازی، همچنان یکی از بهترین بازی‌های سبک MMORPG محسوب می‌شود.

برای تجربه این بازی نیاز به اشتراک ماهیانه دارید که از طریق پلتفرم بلیزارد می‌توانید اقدام به خرید اشتراک و دانلود بازی بکنید.

1- Final Fantasy 14

VKBJA5gjqpGi6cys9EpDvH-970-80.jpg.jpg
-

سازنده: Square Enix

پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5

با توجه به محبوبیت و زمانی که از انتشار جهان وارکرفت می‌گذرد، چگونه این اتفاق می‌افتد که Final Fantasy 14 جایگاه اول را در رتبه‌بندی ما از بهترین بازی‌های نقش‌آفرین چندنفره که باید در سال 2023 بازی کنید، به خود اختصاص داده است؟ حقیقت این است که Square Enix کار بسیار شگفت‌آوری انجام داده است. این بازی در زمان انتشار محبوبیت خاصی نداشت و اکنون تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های این ژانر شده است. به عبارت دیگر، این بازی دنیایی است که دوباره زنده شده. در حالی که رویکرد کلاس‌های مختلف، ویژگی‌های مختلف برای لول آپ شدن و گرافیک خیره‌کننده از جذابیت‌های اصلی این بازی هستند، اما فاکتوری که این بازی را از دیگران متمایز میکند، روایت داستان اصلی در بازی است.

برای تجربه این بازی باید یک هزینه خرید و یک هزینه به عنوان اشتراک ماهیانه بپردازید. دارندگان کامپیوتر برای تجربه این بازی می‌توانند از طریق پلتفرم استیم اقدام نمایند.

منبع خبر: gamesradar.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر