تیک‌تاک تحریم کاربران ایرانی را برداشت

khj.jpg

استفاده از اپلیکیشن تیک تاک برای کاربران ایرانی اکنون با استفاده از فیلترشکن امکان‌پذیر است. با این حال، نام کشور ایران همچنان در لیست کشورهایی که می‌توان با شماره تلفن همراه در این شبکه اجتماعی ثبت‌نام کرد، دیده نمی‌شود. کاربران می‌توانند بدون ثبت‌نام یا با ثبت‌نام از طریق ایمیل در این اپلیکیشن به تماشای محتواها بپردازند.

قبلاً کاربران ایرانی از نسخه مود شده این اپلیکیشن استفاده می‌کردند. همچنین تیک‌تاک با نسخه چینی خود یعنی DouYin، در ایران در دسترس بود؛ اما این نسخه زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کرد و تنها به زبان چینی موجود بود. بازگشایی تحریم‌های تیک تاک حالا این اپلیکیشن را به‌همراه اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام که در ایران فیلتر شده‌اند، قرار داده و امکان رشد محتواهای فارسی توسط کاربران در این پلتفرم در آینده نزدیک فراهم می‌شود.

اپلیکیشن تیک‌تاک در تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸ دسترسی کاربران ایرانی به‌طور یک‌طرفه قطع کرد و در سال‌های بعد نیز توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد. بنابراین، تا به امروز این اپلیکیشن برای عموم کاربران ایرانی حتی با استفاده از فیلترشکن در دسترس نبود. با این حال، از چند ساعت گذشته به نظر می‌رسد که امکان اتصال به تیک تاک به‌راحتی وجود دارد.

آمریکا با بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر، بیشترین تعداد کاربران را در این پلتفرم دارد. در اندونزی، برزیل، مکزیک و روسیه نیز با ۱۰۹.۹ میلیون، ۸۲.۲ میلیون، ۵۷.۵ میلیون و ۵۴.۹ میلیون کاربر به ترتیب رتبه‌های بعدی را دارند. تا به امروز آمار دقیقی از تعداد کاربران ایرانی در این اپلیکیشن وجود ندارد.

تیک تاک به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن نسل جدید در جهان شناخته می‌شود. بر اساس نمودار سنی و جنسی منتشرشده در سال ۲۰۲۳، بیشترین تعداد کاربران فعال تیک‌تاک در بازه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند. از این تعداد، ۲۱.۵ درصد زنان و ۱۷.۴ درصد مردان هستند. همچنین نمودار تولید محتواکنندگان محبوب در تیک‌تاک نشان می‌دهد که ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ها با بیش از ۵۰ درصد این پلتفرم را به عنوان زمین باز خود می‌شناسند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر