سامسونگ: تفاوتی میان قدرت اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 وجود ندارد!

0_yuH25sR0V7clvmin.jpg

روز گذشته بود که در خبر گزاری‌های کره جنوبی خبری مبنی بر این موضوع منتشر شد که گوشی‌های گلکسی اس 20 در کره جنوبی با چیپست اسنپدراگون 865، به جای اگزینوس 990 عرضه خواهند شد. اما آیا این موضوع درست است؟ و به عملکرد متفاوت گزینوس 990 و اسنپدراگون 865 ربط پیدا می‌کند؟ یا سیاست این شرکت است؟

سامسونگ در حالی می‌خواهد این تغییر را انجام دهد که تا امروز پرچمداران کره‌ای تنها در چین و آمریکا با تراشه کوالکام راهی بازار می‌شدند و در دیگر نقاط جهان سامسونگ از تراشه ساخت خود شرکت سامسونگ یعنی Exynos برای آنها استفاده می‌کرد. تصمیم سامسونگ همگان را متعجب کرد چرا که انتظار نمی‌رفت این شرکت کره‌ای اسنپدراگون را به اگزینوس‌های ساخت خود ترجیح دهد.چراکه این اتفاق باعث فروش کمتر پرچمداران این شرکت نیز می‌شود.

عملکرد اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 یکی است!

با این حال، سامسونگ با ارسال بیانیه‌ای به وبسایت Sammobile از تراشه‌های ساخت خود حمایت کرده است. اما این موضوع برای طرفداران قانع‌کننده نبوده است، چراکه تست‌های اخیر تفاوت‌های محسوسی را میان اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 کوالکام نشان می‌دهد. سامسونگ اما تفاوتی میان این دو چیپست در گلکسی اس 20 احساس نمی‌کند.

این شرکت کره‌ای تنها تفاوت چیپست‌های این گوشی‌ها را بازارای که در آن ارائه می‌شوند، عنوان کرده است. به گفته سامسونگ هر دو پردازنده اگزینوس و اسنپدراگون این به یک شیوه ساخته و طراحی شده‌اند و آزمایش‌های واقعی عملکرد بهینه این چیپست‌ها را در چرخه استفاده از گوشی هوشمند نشان می‌دهد. این یعنی سامسونگ صراحتاً ادعای کسانی که از وجود شکاف میان عملکرد این دو تراشه صحبت می‌کنند را رد کرده است.

این در حالی است که عملکرد اگزینوس با همتای خود از کوالکام یکسان نیست و حتی برخی از وفادار ترین طرفداران سامسونگ هم این حس را دارند که برای خرید نسخه اگزینوس باید مبلغ پایین‌تری باید پرداخت کنند.به طور کلی در چند وقت اخیر عملکرد تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ ناامیدکننده بوده است و این باعث شده تا کاربران طوماری امضا کنند و از سامسونگ درخواست کنند تا دیگر از این تراشه‌ها پرچمداران خود استفاده نکند و واقعیت ماجرا هم این است که تراشه اسنپدراگون در چند سال اخیر عملکرد بهتری از همتای اگزینوسی خود داشته است.

سامسونگ حالا در شرایط سختی قرار دارد و باید با تصمیم درست تا حد ممکن از ضرر دهی جلوگیری کند. با وجود سرمایه گذاری بزرگی که این شرکت در بخش تولید تراشه‌های اگزینوس کرده است بعید به نظر می‌رسد تا تولید این چیپست‌ها متوقف شود. از طرف دیگر طرفداران سامسونگ مشکلی با نوع نسخه‌ای که در منطقه آنها ارائه می‌شود ندارند. آنها فقط از عملکرد ضعیف‌تر اگزینوس در مقابل اسنپدراگون شکایت دارند.

مقالات مرتبط:

آیا مگاپیکسل در دوربین اهمیت دارد؟ یک فاکتور چشمگیر اما غلط انداز

بررسی گوشی هواوی P40 پرو پلاس ؛ قدرتمندترین پرچمدار 2020 هواوی

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر