فروش سیم کارت‌های رایتل تا 3 روز دیگر متوقف می‌شود

رایتل.jpg

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، از توقف فروش سیم‌کارت‌های رایتل در سراسر کشور از سه روز دیگر خبر داد.

تقریبا یک ماه است که سیم کارت‌های اپراتورهای موبایلی از طریق روش ارسال کد یکبار مصرف OTP انجام می‌شود و این الزامی است که از سمت رگولاتوری برای تمامی اپراتورها تعیین شده است. حالا رایتل در این مدت، سیم کارت‌های خود را به این صورت به فروش نمی‌رساند. همین موضوع باعث شده است تا رگولاتوری اعلام کند که تا سه روز آینده فروش سیم کارت‌های رایتل متوقف خواهد شد. در واقع به نظر می‌رسد که این آخرین مهلتی است که رگولاتوری به رایتل داده است تا از طریق سیستم OTP سیم کارت‌های خود را به فروش برساند.

پیمان قره‌داغی مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درباره روش OTP چنین توضیح داده است:

روش OTP به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از مدارک شناسائی متقاضیان و شناسائی صحیح مشترک تلفن همراه در زمان اشتراک پیاده‌سازی می‌شود و با این حال اپراتور رایتل از این روش برای فروش سیم‌کارت‌های خود استفاده نمی‌کند.

-

همچنین وی در خصوص الزامی شدن این روش برای همه اپراتورها این طور توضیح داده است:

احراز هویت با روش ارسال کد یکبار مصرف (OTP) در سایر اپراتورهای تلفن همراه پیاده‌سازی شده و در حال اجراست و فرایندهای مربوط به خرید سیم‌کارت صرفاً با این روش امکانپذیر است. براساس الزام رگولاتوری با توجه به عدم پیاده‌سازی و اجرای این روش در فرایندهای فروش اپراتور رایتل، فروش سیم‌کارت‌های این اپراتور در سراسر کشور از امروز تا سه روز آینده غیرقانونی بوده و متوقف می‌شود.

-

خرید سیم کارت با روش OTP

در این روش در هنگام خرید سیم‌کارت، یک کد یک‌بار مصرف به انتخاب مشترک، یکی از سیم‌کارت‌های دیگری که به نام وی در شبکه اپراتورها ثبت شده، ارسال می‌شود و ادامه فرایند خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت جدید با وارد کردن کد یک‌بار مصرف ارسال‌شده امکان‌پذیر است.

سرانجام سیم کارت‌های رایتل فروخته شده در این سه روز

به گفته قره‌داغی چنانچه در این بازه زمانی سیم کارتی از سوی اپراتور رایتل از طریق درگاه‌های مختلف فروخته و یا فعال شود اعتبار ندارد. او تاکید کرده که کاربران می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موضوع را به سامانه ثبت و پاسخگویی شکایات ۱۹۵ اعلام کنند.

اخبار مرتبط:

کد دستوری باقی مانده اینترنت همراه اول و ایرانسل چیست؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر