قابلیت‌های جدید سرویس موبایلی هواوی (HMS 4.0) پس از به‌روزرسانی اخیر

dvdvdvdvdvdv.jpg

اپلیکیشن جدید هواوی HMS 4.0 پلتفرم نرم‌افزاری به‌روزرسانی شده، اپلیکیشینی که نه‌تنها امکان دسترسی کاربرانی که امکان استفاده از سرویس‌های گوگل را ندارند، به سرویس‌های مشابه فراهم می‌کند ، بلکه نرم‌افزار و سخت‌افزار را برای کاربران گوشی‌های هواوی به شکل یکپارچه ساخته است و ارتباط میان این دو را به خوبی برقرار کرده است. به عبارتی دیگر این نرم‌افزار طراحی بسیار مناسبی برای موبایل‌های این شرکت است که جایگزین گوگل‌پلی شده است.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، هواوی از نسخه چهارم پلتفرم نرم‌افزاری HMS رونمایی کرد. هواوی قدرت نمایی خود را با عرضه جهانی نسخه HMS Core 4.0 به همگان نشان داده و گام موثری در مسیر توسعه جهانی اکوسیستم سرویس‌های موبایلی خود برداشته است. این اپلیکیشن مجموعه‌‌ی کاملی از قابلیت‌های ابری و موبایلی هواوی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا راه تشویقی باشد برای توسعه دهندگان که در راه‌اندازی این نرم‌افزار کمک کنند و باعث پیشرفت شوند وهواوی فرآیند توسعه نرم‌افزاری را با سهولت و سرعت بیشتر، برای توسعه دهندگان جذاب‌تر کرده است.

هواوی و قولی برای تضمین موفقیت

از گذشته تا به امروزی، خیلی از شرکت‌ها و برندهای مختلفی تلاش کردند فروشگاه‌های نرم‌افزاری و پلتفرم‌های توسعه مختص به خود را به بازار عرضه کنند تا بتوانند وابستگی خود را نسبت گوگل کمتر و کمتر کنند و در اختیار کاربران دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند قرار دهند. اقدامی که در اکثر موارد موفقیت چندانی برای آنها نداشته و تماما با شکست مواجه شده است. اما هواوی با تحریم‌هایی که در او را هدف قرار داده تلاش کرده با ارائه قابلیت‌های متفاوت و اقدام‌های انگیزشی، راهکارهایی باب میل کاربران ارائه کند و بتواند تحریم را بی اثر کند و حتی خود را در بازار موفق‌تر کند.

huawei-appgallery-hms-img-1.jpg
برنامه‌های موچجود در سرویس هواوی -

مسئولان هواوی اعلام کرده‌اند بر پایه هسته این پلتفرم یعنی HMS Core (Huawei Mobile Services Core)، بیش از ۵۵۰۰۰ اپلیکیشن ثبت شده است که این یک راه روشن را بر روی هواوی باز می‌کند. نکته قابل توجه، امکان ثبت نام و استفاده رایگان از این نرم‌افزار است. در دسترس بودن ۲۴ کیت توسعه نرم‌افزاری باعث شده امکان استفاده از عددی حدود هزار API ممکن شود. کیت‌هایی که کاربردهای متفاوتی دارند، از امکان رهگیری موقعیت مکانی و وضعیت سلامتی تا یادگیری ماشینی و غیره. در نسخه جدید، هواوی تغییراتی را هم در سیاست‌ها و قابلیت‌های مرتبط با نمایش تبلیغات ایجاد کرده است.

هواوی به توسعه دهندگانی که در این راه قدم برمی‌دارند، کمک مالی ۲۰ هزار پوندی را هم درنظر گرفته که می‌تواند به هر اپلیکیشنی که تا قبل از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی در گالری نرم‌افزاری یا همان App Gallery آپلود شود، تعلق میگیرد.

لیستی از قابلیت‌های هواوی

1-امکان استفاده از حساب‌های هواوی

2- پرداخت

3- سرویس‌های ابری

4- سرویس‌های بازی

5- سرویس‌های توسعه‌یافته برپایه یادگیری ماشینی و درک مفاهیم

6- سرویس‌های ارتباطی راه نزدیک

7-سرویس‌های شناسایی در بستر امنیتی

8-تشخیص موقعیت مکانی، مرتبط با فعالیت‌های ورزشی و تشخیص هویت کاربر وجود دارد.

همچنین HMS Connectبرای ساده سازی مجموعه‌ای از سرویس‌ها را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار داده تا مراحل راه‌اندازی را ساده‌تر کند.

HMS Apps اپلیکیشن ‌های زیر را به عنوان گزینه‌ای مکمل را با هم ادغام کرده:

Huawei Cloud Space, Huawei Smart Assistant, Huawei App Market, Huawei Wallet, Huawei Skyrim, Huawei Video, Huawei Music, Huawei Reading, Huawei Themes , Living Services

hms-img-1-part-1.png
-
پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر