منتظر گران شدن SSD تا 40 درصد باشید!

قیمت SSD تا 40 درصد افزایش خواهد یافت

گزارشات و تحلیل‌های زیادی نشان می‌دهد که به دلیل تقاضای بالای کمپانی‌ها و همچنین مشکلاتی که برای یکی از تاسیسات سامسونگ رخ داده است، در سال 2020 باید منتظر افزایش قیمت 40 درصدی حافظه‌های SSD باشیم.

از سال 2018 اخبار و گزارشاتی مبنی بر گران شدن SSD منتشر می‌شد اما به نظر می‌رسد که امسال یعنی سال 2020 این اتفاق واقعا بیفتد. پس منتظر افزایش قیمت شدید این حافظه‌ها باشید.

به گزارش وب سایت DigiTimes، سامسونگ چند روزی در هفته گذشته دچار مشکلات برق شده بود و همین ماجرا باعث کاهش تولید حافظه NAND شده بود. همین اتفاق می‌تواند اثر پروانه‌ای داشته باشد و در سال 2020 با کمبود حافظه NAND و در نتیجه گرانی SSD مواجه باشیم. البته این تنها دلیل افزایش قیمت شدید SSD نخواهد بود و دلایل دیگری هم وجود دارد که دست به دست هم داده و این اتفاق را شکل خواهند داد.

چرا منتظر گرانی SSD باشیم؟

قیمت حافظه‌های DRAM و NAND برخلاف گزارشات قبلی که افزایش قیمت این حافظه‌ها را پیش‌بینی می‌کرد، در سال 2019 یک روند ثابت و حتی کاهش را طی می‌کرد. از طرفی DDR5 امسال وارد بازار خواهد شد و این طبیعی است که قیمت DDR4 کاهش پیدا کند اما حافظه‌های SSD که مبتنی بر NAND هستند به دلیل سرعت بسیار بالایی که نسبت به هاردها و حتی حافظه‌های اس اس دی SATA 3 دارند، از سمت تولیدکنندگان کامپیوتر و لپ تاپ با استقبال ویژه‌ای مواجه هستند. همه‌‌ی این مسائل باعث شده است که پیش بینی شود که قیمت حافظه‌های SSD تا انتهای سال 2020 تا 40 درصد رشد کند.

حالا در همین حین مسائل دیگری هم رخ داده است که این پیش‌بینی را قوی‌تر از قبل می‌کند. در واقع سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده حافظه NAND و DRAM در این بازار است و همین حادثه اخیری که در تاسیسات هاوسونگ رخ داده است (خاموشی 1 دقیقه‌ای که باعث شد برای مدت 3 روز این تاسیسات از کار بیفتد)، روی تامین این نوع حافظه تاثیر فوق‌العاده چشم‌گیری داشته است. اگر بخواهیم تنها به یک بازه کوتاه یک هفته گذشته نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که حافظه‌های DRAM و اس اس دی‌های M.2 با افزایش قیمت 10 درصدی مواجه شده‌اند.

از سوی دیگر تقاضای بسیار بالای کمپانی‌های تولیدکننده لپ تاپ و کامپیوتر برای SSD در سال 2020 و همچنین سفارشات بالای کمپانی سونی و مایکروسافت برای این حافظه‌ها که در تولید کنسول‌های بازی پلی استیشن 5 و Xbox Series X کاربرد دارند، بی شک کمبود حافظه‌های SSD در بازار را به دنبال داشته و باعث افزایش قیمت این حافظه‌ها خواهد شد.

بنابراین مشکلاتی که برای تاسیسات هاوسونگ پیش آمده بود و همچنین تقاضای بالایی که امسال به واسطه کمپانی‌های تولیدکننده لپ تاپ، کامپیوتر و کنسول‌های بازی برای SSD وجود دارد، بی شک باعث افزایش قیمت این حافظه‌ها خواهد شد و طبق پیش‌بینی‌ها باید انتظار افزایش قیمت 40 درصدی را داشته باشیم.

اخبار مرتبط:

کمبود هارد و SSD در بازار در سال 2021 چه دلیلی دارد؟

هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ کدام گزینه بهترین است، هارد یا SSD

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: notebookcheck

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

زکریا

سه‌شنبه, 17 دی 1398

این خبر شما بیشتر رو قیمت تاثیر دارد
تو خارج قیمت SSD جدید سامسونگ افزایش و بقیه SSD های قدیمی کاهش می‌یابد

پاسخ

ثبت نظر