کل دنیا به دلیل ویروس کرونا با کاهش فروش 37 میلیون واحد تلفن همراه روبه‌رو شده

Untitled-21.jpg

شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics در گزارشی به تعداد محموله‌های گوشی هوشمند که در ماه فوریه 2020 در دنیا منتقل شده است پرداخته این اطلاعات به ما نشان دهنده کاهش شدید فروش تلفن‌های هوشمند نسبت به فوریه 2019 است.

در ماه فوریه ، محموله های جهانی به 61.8 میلیون واحد رسیده اند که نشان دهنده افت 38٪ انتقال موبایل در سراسر جهان است. فوریه 2019 یعنی سال گذشته همین موقع شاهد 99.2 میلیون انتقال موبایل بر روی این کره خاکی بودیم.

تولیدکنندگان اسمارت فون‌ها تا به حال با چنین کاهش فروشی روبه‌رو نشدند تا اینکه ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد و تولیدات با کاهش چشمگیری روبه‌رو شد حالا که این ویروس به مرز همه گیری رسیده و خیلی از کشورهای مختلف را درگیر خود کرده دیگر مردم به دنبال موبایل نیستند و تقاضا نسبت به بازار کم و کمتر می‌شود. به این اتفاقات کشورهایی که در قرنطینه هستند را نیز اضافه کنیم چرا که فروش موبایل در این کشورها به صفر رسیده است.

gsmarena_001.jpg
کاهش فروش اسمارت فون ها -

فوریه 2020 شاهد بزرگترین سقوط در تاریخ بازار جهانی تلفن‌های هوشمند بود. عرضه و تقاضا تلفن های هوشمند در چین فرو ریخت ، در سراسر آسیا سقوط کرد و در سایر نقاط جهان کند شد تا اینکه در اروپا تقریبا به صفر رسید.

یوین وو ، تحلیلگر ارشد استراتژی آنالیتیکس ، توضیح می دهد: "ترس از كروناویروس در اروپا ، آمریکای شمالی و جاهای دیگر گسترش یافته است، به طوری که صدها میلیون مصرف كننده دیگر به فکر این اقلام نیستند بیشتر به فکر اقلام ضروری خود هستند. وی افزود: صنعت تلفن های هوشمند باید بیش از هر زمان دیگری برای افزایش فروش در هفته های آینده تلاش کند، مانند فروش آنلاین یا تخفیف‌های زیاد و برای فروش محصولات دیگر مانند ساعت‌های هوشمند بیشتر تلاش کنند.

پیش بینی شما نسبت به آینده اقصاد دنیا چیست؟ آیا ویروس کرونا همان طور که کشور به کشور سفر کرده بازار جهانی نفت و سوخت را به سقوط نزدیک کرده، بورس خیلی از کشورها را به سمت نابودی کشانده، در بازار موبایل چه اتفاقی خواهد افتاد آیا با کاهش قیمت روبه‌رو خواهیم یا خیر همین گونه ادامه خواهیم داد؟

اخبار پیشنهادی:

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های شیائومی 2020

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر