اطلاعات 1.3 میلیون کاربر کلاب هاوس به صورت رایگان فاش شد

کلاب هاوس.jpg

کلاب هاوس یکی از جدیدترین و جنجالی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر است که حالا اطلاعات 1.3 میلیون کاربر آن به صورت رایگان فاش شده است.

به نظر می‌رسد که این هفته، بدترین هفته برای پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در زمینه‌ی درز اطلاعاتی است. درواقع تنها چند روز بعد از اینکه اطلاعات میلیون حساب کاربری فیسبوک و لینکدین فاش شد، حالا نوبت به کلاب هاوس، شبکه‌ی اجتماعی جنجالی این روزها رسیده است. به عبارتی این پلتفرم نوظهور هم با فاش شدن اطلاعات 1.3 میلیون و قرار گرفتن آن در یک فروم هکری به صورت رایگان، همان شرایط را تجربه کرده است. با این حال هنوز هم کلاب هاوس در خصوص این افشای اطلاعاتی هیچ صحبتی به میان نیاورده است.

در این افشای اطلاعاتی، شاهد انتشار اطلاعاتی همچون نام کاربری، نام، آدرسِ تصویر، کنترل توییتر و اینستاگرام، تعداد دنبال کننده‌ها و دنبال شونده‌ها، داده‌های ایجاد حساب و... بودیم. البته به نظر می‌رسد که این اطلاعات فاش شده صرفاً اطلاعات مربوط به پروفایل کلاب هاوس کاربران بوده است و داده‌های حساس مانند اطلاعات حساب بانکی و... در بین داده‌ها نبوده است. در تصویر زیر نمونه‌ای از این افشای اطلاعاتی را با هم می‌بینیم.

اطلاعات درز پیدا کرده در کلاب هاوس.png
اطلاعات درز پیدا کرده در کلاب هاوس -

هکرها با استفاده از این داده‌ها می‌توانند انواع حملات مربوط به شبکه‌های اجتماعی از جمله فیشینگ هدفمند و همچنین بروت فورس پسورد پروفایل‌های کلاب هاوس را انجام دهند. البته نگرانی دیگر هم این است که با وجود یافتن ارتباطی که بین پروفایل کلاب هاوس و سایر شبکه‌های اجتماعی کاربر و... است، می‌توان با استفاده‌ی ترکیبی از این داده‌ها یک پروفایل دقیق را ایجاد کرده و قربانیان بالقوه‌ای را ایجاد کرد.

به هر ترتیب اگر شک دارید که اطلاعات پروفایل کلاب هاوس شما فاش شده است یا نه، بیش از هر چیزی به پیام‌های مشکوکی که در کلاب هاوس دریافت می‌کنید و درخواست ارتباط‌های ناشناس توجه کنید. رمز عبور حساب کلاب هاوس خود را تغییر دهید، از پسورد منیجر برای ایجاد یک رمز عبور قوی بهره ببرید و تمامی نکات امنیتی را رعایت کنید. ضمناً نسبت به فیشینگ‌های بالقوه مانند ایمیل‌ها، پیام‌ها و لینک‌های مشکوک هم حساس باشید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cybernews


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

a

یک‌شنبه, 22 فروردین 1400

ما که اکانت نداشتیم ولی بیشتر سایبریا مثل مور و ملخ توش میلولیدن! تسلیت به اونا :))

پاسخ

آرش

دوشنبه, 23 فروردین 1400

حالا کافی بود که این اتفاق در یکی از پیام رسان‌های ایرانی اتفاق میفتاد،
یه عده شروع میکردن به خودتحقیری، ما بلد نیستیم، نرم افزارهای ایرانی امنیت نداره و ...
ولی در برابر فاش شدن اطلاعات کاربران در نرم افزارهای خارجی، هیچ واکنشی نداریم!

پاسخ

a

دوشنبه, 23 فروردین 1400

بیشین بینیم بابا :))

م

دوشنبه, 23 فروردین 1400

اعتماد به هر ننه قمری همین نتایج رو هم داره

پاسخ

a

دوشنبه, 23 فروردین 1400

ننه قمر به از بابا ترور !

ثبت نظر