نسخه 81 گوگل کروم با قابلیت جدید معرفی شد

686064166ce79a0195769be745678509.jpg

بالاخره پس از چند هفته تاخیر، گوگل نسخه 81 مرورگر کروم را با قابلیت‌های و ویژگی‌های جالب توجه معرفی کرد.

نسخه هشتاد و یکم کروم پس از تأخیر چند هفته‌ای به دلیل ویروس کرونا بالاخره رونمایی شد. این نسخه برای ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده خواهد بود و کاربران می‌توانند با بروزرسانی این نرم‌افزار از قابلیت‌های جدید این نسخه استفاده کنند. همانطور که وبسایت ZDNet در رابطه با این خبر نوشته ، گوگل مجبور شد برخی از ویژگی‌هایی که قرار بود رونمایی شوند را به نسخه‌های بعدی منتقل کند و اما در این بروزرسانی برخی از این ویژگی‌ها قابل توجه هستند.

App Icon Badging

در نسخه‌ی جدید کروم قابلیتی با نام App Icon Badging در این مرورگر فعال شده است. این قابلیت، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که می‌توانند کار خود را بدون اینکه مزاحم کاربر شوند انجام دهند، بدون اینکه در کارشان اختلال ایجاد شود، تغییرات جدید را به او اطلاع می‌دهند. این قابلیت به‌طور ویژه مخصوص وب‌سایت‌های است که مربوط به چت‌ و ایمیل‌ها هستند تا ازطریق آن، شمار پیام‌های دریافتی خوانده‌نشده را نشان دهند. حتی وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها نیز می‌توانند با بهره‌گیری از این قابلیت، شمار دفعاتی را نشان دهند که کاربر در پست‌های مختلف تگ شده است؛ بدون اینکه برای او مزاحمت خاصی ایجاد کنند. به طور ساده می‌توان گفت هر نوتیفیکیشنی را نمایش نمی‌دهد.

Web NFC

گوگل خبر از آغاز فعالیت Web NFC را داده است البته که این قابلیت در حد آزمایش است و هنوز برای تمامی کاربران فعال نمی‌شود اما ویژگی‌ Web NFC این است که کاربران می‌توانند ازطریق مرورگر خود به‌سادگی تگ‌های NFC را در مکان‌های مختلف بررسی و اطلاعات آن‌ها را بردارند و در جایی که می‌خواهند قرار دهند. برای مثال، اگر که شما بخواهید وارد سایت موزه یا نمایشگاهی شوید و اطلاعات درNFC قرار گرفته باشد بدون نیاز از برنامه خاصی می‌توانید آن‌ها را کپی کنید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر