فیسیت حامی برگزاری رویداد گنو/ لینوکس شیراز

hjghjghj.JPG

شیراز مهد تمدن ایران زمین، میزبان بزرگان دنیای برنامه‌نویسی و کامپیوتر در روز پنجشنبه 22 تیر ماه است که فیسیت نیز با افتخار حامی این رویداد خواهد بود تا تجربه و دانش را برای همه دوستداران این حوزه فراهم کند.

قرار است که پنجشنبه 22 تیر ماه سال 1402 در کنار یکدیگر باشیم و از تجربیات و دانش یکدیگر استفاده کنیم تا بتوانیم مسیر برنامه‌نویسی و دنیای فین‌تک ایران زمین را جابه‌جا کنیم و بتوانیم جایگاه علمی این رشته را افزایش دهیم.

اساتید و بزرگان این حوزه یعنی جادی میرمیرانی و محمد باقری‌نیا و... می‌خواهند یک روز کاملا متفاوت را برای شیرازی‌ها و ایرانی‌ها ایجاد کنند؛ چرا که این رویداد به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد و خیلی راحت همه می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

دورهمى بزرگ اهالى نرم‌ افزار و متن باز با کلی ارائه جذاب از ‌ فعالان این حوزه و کارگاه‌های کاربردی برگزار خواهد شد. این همایش با اتمسفر صمیمی که خواهد داشت باعث می‌شود با بهترین کیفیت از انتقال دانش بهره ببرید و علاوه بر آن فرصت شبکه‌سازی رو برای فعالان فراهم خواهد کرد و اجازه خواهد داد تا مستقیم با افراد پیشرو دیدار داشته باشید و به گفت و گو بپردازید.

تا چند سال گذشته تهران را شهر فین‌تک ایران می‌دانستند اما امروزه شرکت‌ها و استارتاپ‌های سراسر کشور نشان داده‌اند که از همه جای ایران می‌توانند قدرت خود را به رخ بکشند؛ همین امر باعث شد تا پايتخت فرهنگى ايران، مهد تمدن، فرهنگ و هنر اصيل پارسى، میزبان جامعه‌ی بزرگ متخصصان و افراد مستعد در این اکوسیستم باشد.

برای آشنایی بیشتر به سراغ اساتید این رویداد برویم و ببینیم که هر کدام از این سخنوران در رابطه با چه مسائلی صحبت خواهند کرد و 12 ساعت ناب را چگونه پشت سر خواهیم گذاشت.

بیشتر با اساتید و سخنوران این رویداد آشنا شویم:

لقمان آوند:

2.JPG
-

ارائه ى لقمان آوند در مورد سخاوت به عنوان پايه اصلى تفكر متن باز هست.

مفهوم OSS يا Open Source Software نشانگر معنای عميقی به نام تفكر متن باز است. يعنى اجازه قابل تغيير و قابل توسعه بودن يک چيز از طرف همه. گويى كه طراح اصلى دست از جهان شسته و به تماشاى پيشرفت فرزند خود نشسته باشد.

جادی میرمیرانی:

9.JPG
-

جادی قراره راجع به rust for linux برای ما ارائه داشته باشه.

👨🏻‍💻: من جادی هستم. برنامه‌نویس، مخابرات‌چی و هکری که چیزهایی که بلده رو به بقیه آموزش می‌ده تا همه‌مون جامعه بهتری داشته باشیم. من چیزهای زیادی رو دوست دارم. شامل زندگی، تاریخچه کامپیوترها، فرهنگ اینترنت، خنده، بازی‌های فتح پرچم هکری، شطرنج، ساختن چیزهای بانمک و دوچرخه و گنو/لینوکس و‌ آزادی عقیده و بیان و سعی می‌کنم ترویج‌گرشون هم باشم تا زندگی و جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

کیانوش عشایری زاده:

1.JPG
-

ارائه ى كيانوش عشايرى زاده عزيز در مورد (Observability in Application) لاگينگ، مانتورينگ، تريسينگ و پروفايلينگ در نرم افزار هست.

👨🏻‍💻: با افزایش پیچیدگی و مقیاس معماری سیستم‌های پویا، تیم‌های فناوری اطلاعات نياز به مديريت بهتر عملكرد چند ابرى خود را احساس كردند و به فكر بهبود بحث مشاهده پذيرى در فرآيند ها و سيستم هاى خود شدند كه قراره در اين ارائه باهم بيشتر در موردش صحبت كنيم.

فهیمه اشرفی:

3.JPG
-

کارگاه تخصصی خانم فهیمه اشرفی در مورد راه اندازی کلاستر کوبرنتیز با استوریج سف، به همراه یک پروژه تستی هست.

که K8S یا به قول حرفه ای ها Kubernetes پلتفرمی متن باز است که فرآیند های خودکارسازی و کانفیگ اپلیکیشن ها رو ساده تر میکنه، اسمش ریشه یونانی داره به معنی سکان دار. تمام اجزاء کوبرنتیس در کلاستر پیکربندی میشه و بنظر استفاده از نرم‌افزار ذخیره ساز متن باز در این ترکیب نتیجه جالبی داشته باشه.

اینجا Ceph همون ذخیره سازی هست که در موردش صحبت خواهیم کرد.

سعید بستان دوست:

5 (3).JPG
-

حرکت در مسیر موفقیت با اوپن سورس

با سعید بستان دوست همراه خواهیم شد برای مرور روایت موفقیت با طعم اوپن سورس از برنامه ریزی تا برنامه نویسی.

حسین سیلانی:

6 (2).JPG
-

اغلب عبارت «Linux distros» به جای واژه کامل Linux distributions برای توزیع های لینوکس به کار می رود. توزیع، نسخه‌ای از هسته سیستم عامل لینوکس اپن سورس محسوب می‌شود که به همراه سایر اجزا مثل برنامه‌های نصب کننده، ابزارهای مدیریتی و نرم‌افزارهای دیگری مثل KVM بسته‌بندی می‌شود.

👨🏻‍💻: توزیع ایرانی لینوکس predator-os موضوع ارائه حسین سیلانی است.

محمد عابدینی:

7.JPG
-

محمد عابدینی قراره راجع به لاگ ارائه‌ای داشته باشه و تو این زمینه به طور کامل‌تری برای ما توضیح بده که لاگ چی هست و چه مزیت‌هایی داره.

علی باقرنیا:

8.JPG
-

موضوع کارگاه تخصصی علی باقرنیا در مورد ابزار هایی برای تبدیل شدن به Full Stack Laravel Developer هست.

معمولا یک تیم یا یک نفر کار ظاهر رو انجام میده و یک تیم یا یک نفر کار منطق پشتش رو، اگر یک نفر این دو کار رو باهم انجام بده، بهش توسعه دهنده Fullstack میگن.

مشخصا باید از ابزار‌هایی استفاده کرد، اینجا بررسی می‌کنیم.

دانیال بهزادی:

4 (2).JPG
-

موضوع ارائه دانیال بهزادی عزیز در مورد ۲۰ سال با گنو

چطور زنجیره ای از خوش شانسیِ اتفاقی، زندگی دانیال را عوض کرد.

محمد مسلمی:

10.JPG
-

در دنیای Open Source برنامه های مهمی تحت عنوان هایپروایزر وجود دارند که برای مدیریت امور مجازی سازی استفاده میشن.

برنامه QEMU/KVM هم از بهترین مجازی‌ساز های متن باز موجود هست.

پریسا آرسن:

11.JPG
-

اسكرچ(Scratch) يک زبان برنامه نويسى سطح بالا، برپایه بلاک و بصری است که به عنوان یک ابزار آموزشی برای جامعه هدف ۸ تا ۱۶ سال استفاده می‌شود.

رامین فیاض زاده:

12.JPG
-

برای ورود به دنیای لینوکس گاهی فکرای عجیبی میاد توی ذهنمون مثل انتخاب توزیع مناسب برای تازه وارد ها یا متفاوت بودن رابط کاربری و اینجور مسائل، این کارگاه مسیر درست رو به ما میده.

سهند حبیبی:

13.JPG
-

متدولوژی DevOps، ترکیبی از فلسفه ها، شیوه ها و ابزارهای فرهنگی است که توانایی سازمان را در ارائه برنامه ها و خدمات با سرعت بالا افزایش می‌دهد.

مشخصا بهتره برای همچین تغییر عمیقی آمادگی قبلی داشته باشیم.

علی امامعلی نژاد:

14.JPG
-

TDD یا Test Driven Development

پارادایمی در دنیای نرم‌افزار است که مبتنی بر Unit test است اما نباید با آن اشتباه گرفته شود. جالب اینکه، عزیزانِ برنامه نویس در رویکرد TDD قبل از نوشتن کد نویسی تست نویسی می‌کنند…!!!

محمد پروین:

15.JPG
-

محمد پروین توی این ارائه برای ما توضیح میده که چطور چالش‌هایی که برای تضمین امنیت توی زیرساخت‌های ابری وجود دارن رو مدیریت کنیم.

دانیال سهیل:

16.JPG
-

وظیفه ی اصلی سیستم دامنه ها یا دی ان اس تبدیل ادرس های ساده به ادرس های ایپی هست، توی این ارائه قراره بفهمیم چیزی به این سادگی وقتی غیرمتمرکز میشه چقدر پیچیده تر میشه.

محسن نظام الملکی:

17.JPG
-

محسن نظام الملکی توی این ارائه برای ما راجع به زبان برنامه نویسی Rust صحبت می‌کنه که چه مزایایی داره و تو چه حوزه‌هایی از این زبان استفاده می‌شه.

امید حکایتی:

18.JPG
-

توسعه پايدار مفهومى است كه به واسطه پيامدهاى منفى رويكرد يک جانبه اقتصادی پس از انقلاب صنعتی و تغیر نگرش مردم نسبت به پیشرفت پدید آمده، امید حکایتی ضرورت این مفهوم رو برای ما روشن خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر