اولین عینک هوشمند فیسبوک با برند ری-بن سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود

Untitled-1.jpg

شرکت فیسبوک اعلام کرده است که در سال آینده میلادی عینک هوشمندی را با برند ری ‌بن روانه بازار خواهد کرد. این عینک هوشمند فاقد نمایشگر خواهد بود که نام پروژه این محصول آریا است.

در کنفرانس Facebook Connect که به صورت مجازی برگزار شد مارک‌ زاکربرگ اعلام کرد که اولین عینک هوشمند این شرکت در سال آینده میلادی تحت عنوان ری‌بن روانه بازار خواهد شد. هنوز هیچ یک از قابلیت‌های این دستگاه مشخص نشده است، اما فیسبوک در اعلام رسمی خودش اشاره کرده است که در دسته بندی محصولات واقعیت افزوده (AR) قرار نمی‌گیرد و فاقد نمایشگر یکپارچه خواهد بود. همین ویژگی‌ها نشان می‌دهد که این محصول به عینک Spectacles،شرکت اسنپ یا عینک «اکو فریمز» آمازون شباهت زیادی دارد.

Facebook’s-first-‘smart-glasses’-will-be-Ray-Bans-coming-next-year-1.gif
-

شرکت فیسبوک نام این عینک را آریا گذاشته است و حتی نام پروژه این محصول را آریا گذاشته که توسط کارکنان فیسبوک و شرکت‌های همکار در حال آزمایش است، تا مشکلاتی که در حریم خصوصی، ضبط ویدیو و طراحی این عینک اگر وجود دارد، برطرف و درست شود.

از چند سال پیش تاکنون فیسبوک به دنبال ساخت عینکی هوشمند شبیه به عینک طبی است که اکنون برای طراحی این عینک هوشمند با شرکت EssilorLuxottica که در پاریس است وارد همکاری شده است. هنوز قیمت، نام و حتی طرح نهایی این عینک هوشمند مشخص نشده است.

Facebook’s-first-‘smart-glasses’-will-be-Ray-Bans-coming-next-year-2.jpg
-

در سال‌های اخیر طراحی بسیاری از شرکت‌ها در زمینه عینک‌های هوشمند بسیار به عینک‌های طبی نزدیک شده است و محبوبیت بالایی را بدست آورده است. شرکت‌هایی همچون North " که زیر مجموعه گوگل است" و Nreal در زمینه طراحی عینک‌های هوشمند حرف اول را می‌زنند. فیسبوک می‌خواهد اولین عینک خود را رونمایی کند در حالی که آمازون، اپل، گوگل، اینتل و غیره نیز یا عینک واقعیت افزوده را عرضه کرده و یا سخت مشغول توسعه آن هستند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: about.fb

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر