وب سایت جعلی سجام اطلاعات 30 هزار کاربر را فاش کرد

فیشینگ.jpg

بنا به اعلام پلیس فتا، اطلاعات حساب بانکی 30 هزار نفر از کاربرانی که در وب سایت جعلی شبیه به سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند، لو رفته و از 1400 نفر به میزان 10 میلیارد تومان کلاه برداری شده است.

فیشینگ همواره یکی از مهم‌ترین ترفندها برای به سرقت بردن اطلاعات کاربران بوده است. حالا امروز رئیس پلیس فتا از سرقت اطلاعات بانکی 30 هزار کاربر که در وب سایت جعلیِ مشابه با سامانه سجام ثبت نام کرده بودند، خبر داده است که گویا 1400 از اطلاعات نفر از این افراد برای کلاه برداری استفاده شده و 10 میلیارد تومان کلاه برداری را شاهد بوده‌ایم. گفته می‌شود که تیمی 7 نفره، این وب سایت جعلی شبیه به سامانه سجام را راه اندازی و اقدام به کلاه برداری کرده‌اند.

خوشبختانه گفته می‌شود که اعضای این باند دستگیر شده‌اند و در هنگام دست گیری، اطلاعات حساب 30 هزار کاربر ایرانی هم کشف شده است. رئیس پلیس ناجا در این خصوص چنین توضیح داده است:

ارجاع پرونده‌های متعدد کلاه برداری به پلیس فتا در خصوص شکایت مال‌باختگان با ترفند جدید کلاه برداری و تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های مرجوعه مشخص شد تمامی این افراد طی روزهای گذشته با مراجعه با سامانه سجام مورد سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) و برداشت غیر مجاز از حساب‌هایشان قرار گرفته‌اند.

-

بنا به گفته‌های سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا، این هفت نفر از دانش فنی بالایی در زمینه فناوری اطلاعات برخوردار بوده‌اند و علاوه بر طراحی وب سایتی جعلی اما کاملا مشابه با سامانه سجام، با استفاده از تکنیک‌های سئو موفق شده‌اند این وب سایت جعلی را در رتبه‌های بالایی در گوگل قرار دهند تا کاربران از این نظر هم نسبت به آن اطمینان پیدا کنند. وی در ادامه چنین توضیح داده است:

این گروه در هنگام مراجعه متقاضیان به سامانه تقلبی و درگاه بانکی جعلی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب‌های مالی متقاضیان اقدام می‌کردند.

-

نهایتا رئیس پلیس فتا از کاربران خواسته است تا در صورت داشتن هر گونه شکایتی، به پلیس فتای نزدیک به محل زندگی خود مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کنند.

اخبار مرتبط:

آموزش مرحله به مرحله دریافت کد بورسی غیر حضوری در سیگنال

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مصطفی صناعی

دوشنبه, 21 مهر 1399

وقتی هزارتا برنامه میشن واسطه و این داستانا همین میشه دیگه

اطلاع رسانی درست و حسابی هم نمیشه که ، مراکز هم که مشخص کردن کم و تعداد زیاد ، طرف میگه میرم فلان برنامه یا سایت اوکی میکنم

وقتی در مورد فیشینگ اطلاع رسانی همیشگی نیست ، وقتی آموزش درست و حسابی به مردم نمیدن ، تهش میشه این اتفاقا

پاسخ

ثبت نظر