جیمیل 20 ساله شد؛ سرویس انقلابی که کاربران فکر می‌کردند دروغ نخست آوریل گوگل است

Gmail

در یک روز مانند امروز 20 سال پیش (1 آوریل 2004)، جیمیل با اظهاراتی در یک بیانیه مطبوعاتی معرفی شد، که بسیاری از آن را به عنوان یک شوخی نخست‌آوریلی می‌پنداشتند.

یکی از دلایل این تصور این بود که گوگل به کاربران یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری ارائه داد، در حالی‌که سرویس‌های دیگر تنها 15 مگابایت فضا ارائه می‌کردند، و همچنین، جیمیل به طور کامل رایگان بود.

"لری پیج" و "سرگئی برین"، بنیان‌گذاران گوگل، علاقه بسیاری به شوخی و ایده‌های تخیلی داشتند، به طوری که بعد از تأسیس شرکت خود، هر سال در این روز، ایده‌هایی عجیب و غریب ارائه می‌دادند. در یک سال مشخص، گوگل یک فرصت شغلی برای یک مرکز تحقیقاتی کوپرنیک در ماه ارائه کرد.

سنت دروغ‌های نخست آوریل گوگل به یک رویداد سالانه تبدیل شد و هنگامی که پیج و برین تصمیم گرفتند 20 سال پیش در این روز جیمیل را معرفی کنند، هیچ کس این اتفاق را باور نمی‌کرد.

24google-sergey-brin-larry-page
-

جیمیل دنیای ایمیل را تغییر داده است. از آغاز تا کنون، این سرویس با نوآوری‌ها و تغییرات زیادی همراه بوده است. "ماریسا مایر"، که قبل از اینکه مدیرعامل یاهو شود، در طراحی و توسعه جیمیل نقش داشته است، می‌گوید:

پیشنهاد اولیه ما [درباره توسعه جیمیل] حول سه S می‌چرخید: فضای ذخیره‌سازی (Storage)، جستجو (Search) و سرعت (Speed).

در سال 2004، جیمیل برای هر حساب کاربری 1 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه کرد که کافی بود تا حدود 13,500 ایمیل را ذخیره کند، در حالی که رقبای اصلی مانند یاهو و مایکروسافت تنها فضای کافی برای 30 تا 60 ایمیل ارائه می‌کردند.

Gmail
-

همچنین، امکان ذخیره بیشتر ایمیل‌ها، نیازمندی به جستجو بیشتر را برای کاربران ایجاد کرد تا بتوانند ایمیل‌های موردنظر خود را پیدا کنند. اینجاست که تکنولوژی جستجوی گوگل نقش خود را ایفا کرد و به کاربران قابلیت جستجو در ایمیل‌ها را فراهم آورد. این موضوع باعث افزایش سرعت تعامل کاربران با این سرویس شد.

اکنون اگر نسخه‌های قدیمی و فعلی جیمیل را مقایسه کنید، از تغییرات زیادی که این سرویس طی سال‌ها تجربه کرده است، متعجب خواهید شد. این تغییرات نه تنها در ظاهر بلکه در کاربردهای بسیار گسترده‌ای که برای کاربران اندروید ایجاد شده است، نمایان است. با پیشرفت هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که این فناوری نقش بزرگی در بهبود خدمات جیمیل ایفا کند و کاربران بیشتری از امکاناتی که این سرویس ارائه می‌دهد بهره‌مند شوند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

5*5
p9 gfyjuy cfhf
iop\\\ cfghfgch
\\\iolui jhgjgh cfhcfgh

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر