هکرها تهدید کرده‌اند که 80 گیگابایت اطلاعات محرمانه کاربران ردیت را فاش خواهند کرد

لاتلاتن.jpg

جوامع مختلف ردیت چندی پیش علیه سیاست جدید دسترسی به رابط برنامه‌نویسی (API) این پلتفرم اعتراضاتی را آغاز کردند. در حال حاضر، گروهی از هکرها ادعا کرده‌اند که 80 گیگابایت از اطلاعات محرمانه این شرکت را به دست آورده‌اند. آن‌ها از ردیت خواسته‌اند تا برای جلوگیری از افشای این اطلاعات، مبلغی پول بپردازند و البته سیاست‌های جدید خود در زمینه دسترسی به API را کنار بگذارند.

به گزارش تک‌کرانچ، گروه هکری BlackCat در یک مطلب در وب‌سایت خود در دارک وب ادعا کرد که در یک حمله امنیتی در ماه فوریه، تقریباً 80 گیگابایت از اطلاعات فشرده را از ردیت به سرقت برده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که در تاریخ‌های 13 آوریل (24 فروردین) و 16 ژوئن (26 خرداد) دو بار به ردیت پیام فرستاده‌اند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

احتمالاً هکرها قصد دارند اطلاعات محرمانه ردیت را منتشر کنند

این گروه که به نام ALPHV هم شناخته می‌شود، در مطلب خود نوشته است: "در ایمیل اولم به آن‌ها گفتم که منتظر می‌مانم تا عرضه اولیه سهام آن‌ها انجام شود. اما به نظر می‌رسد که اکنون بهترین زمان برای انجام این کار است! اطمینان داریم که ردیت پولی بابت داده‌های خود پرداخت نمی‌کند. [بنابراین] بهتر است که این اطلاعات منتشر شود.

93632767.jpg.webp
-

"جینا آنتونینی"، سخنگوی ردیت، درباره این موضوع توضیح خاصی ارائه نداده است، اما ادعاهای "بلک‌کت" درباره مشکل سایبری ردیت در تاریخ 9 فوریه را تأیید کرده است. در آن زمان، "کریستوفر اسلو"، مدیر ارشد فنی ردیت، اعلام کرده بود که هکرها به اطلاعات کارکنان و اسناد داخلی شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند. بااین‌حال، او بیان کرده بود که شواهدی نشان نمی‌دهد که هکرها به اطلاعات حساب‌های کاربری شخصی مانند رمزهای عبور دسترسی داشته باشند.

ردیت اطلاعات بیشتری درباره این حمله منتشر نکرده است. بنابراین، نمی‌توان به طور قطعی گفت که هکرها دقیقاً چه نوع داده‌هایی را سرقت کرده‌اند. از سوی دیگر، بلک‌کت هیچ مدرکی را درباره سرقت اطلاعات منتشر نکرده است و هنوز نمی‌توان به اطمینان بیان کرد که چه اطلاعاتی در اختیار آن‌ها قرار دارد.

پیش‌تر اعلام شده بود که گروه بلک‌کت در حمله به شرکت وسترن دیجیتال نیز دخالت داشته است. در آن حمله، حدود 10 ترابایت از اطلاعات این شرکت، از جمله داده‌های کاربران، به سرقت رفته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر