HP لپ‌تاپ تاشو و قدرتمند Spectre Fold را معرفی کرد؛ با نمایشگر 17 اینچی و قیمت فقط 5000 دلاری

hp.JPG

امروز، شرکت اچ‌پی (HP) با معرفی اولین لپ‌تاپ تاشوی خود به نام Spectre Fold وارد بازار شد. این محصول جدید اچ‌پی یک لپ‌تاپ چند منظوره یا 3 در 1 است، به این معنا که می‌توانید از آن به عنوان تبلت، لپ‌تاپ و حتی کامپیوتر All in One استفاده کنید. Spectre Fold

به عنوان بهترین محصول تاشوی اچ‌پی تاکنون شناخته می‌شود و توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع کاربران را داراست.

این لپ‌تاپ تاشو نمایانگر اولین تلاش اچ‌پی برای ورود به بازار کامپیوترهای تاشو است و شرکت اچ‌پی قصد دارد با این محصول به رقابت با شرکت‌های دیگری مانند ایسوس و لنوو بپردازد، که لپ‌تاپ‌های تاشوی مشابهی مثل Zenbook 17 Fold و ThinkPad X1 Fold را تولید می‌کنند. این لپ‌تاپ دارای یک نمایشگر تاشو 17 اینچی است که می‌توان با آن از یک صفحه کلید مستقل استفاده کرد. این طراحی منحصربه‌فرد این امکان را می‌دهد که از این لپ‌تاپ در کاربردهای مختلف استفاده شود.

spectrefoldpen-4.jpg

بر اساس گزارش Windowscentral، نمایشگر تاشوی لپ‌تاپ Spectre Fold دارای یک صفحه OLED با وضوح 2.5K یا 2560 در 1920 پیکسل است که به طور کامل قابل تاشو شدن می‌باشد. این به معنای امکان استفاده از آن به عنوان یک کامپیوتر خانگی یا Aio (All-in-One) با اتصال به یک صفحه کلید جداگانه است. همچنین با بستن نمایشگر، Spectre Fold به عنوان یک تبلت قدرتمند عمل می‌کند و با اتصال یک صفحه کلید به آن، به یک لپ‌تاپ معمولی تبدیل می‌شود.

spectrefoldpen-22.jpg

نمایشگر لپ‌تاپ Spectre Fold توسط LG تولید شده و دارای حداکثر روشنایی 500 نیت (nits) است. این نمایشگر همچنین از استاندارد VESA True Black HDR 500 بهره می‌برد و تصاویر با فرمت HDR را با رنگ‌های طبیعی و کنتراست بالا به نمایش می‌گذارد. ابعاد نمایشگر در حالت بسته شده 12.3 اینچی است. در بالای نمایشگر، یک دوربین 5 مگاپیکسلی IR نیز قرار دارد که علاوه بر استفاده در تماس‌های ویدیویی، امکانات امنیتی متنوعی را فراهم می‌کند.

این لپ‌تاپ Spectre Fold از پردازنده Intel Core i7-1250U نسل دوازدهمی، حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5، و 1 ترابایت حافظه PCIe Gen 4 NVMe M.2 SSD پشتیبانی می‌کند. با وجود اینکه این پردازنده کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اما با توجه به مصرف کم انرژی اینتل در این سری پردازنده‌ها، انتظار می‌رود تا باطری با ظرفیت 94.3 وات‌ساعتی این لپ‌تاپ بتواند بازدهی مناسبی داشته باشد. این لپ‌تاپ همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند سیستم عامل ویندوز 11، اسپیکرهای چهارگانه با صدای قدرتمند از Bang & Olufsen، ارتباط بلوتوث 5.3 و Wi-Fi 6E است. HP همچنین برای این محصول قابلیت Snap در ویندوز 11 را ارائه داده است که در تغییر رابط کاربری ویندوز 11 در هنگام تاشدن نمایشگر یا چرخاندن آن به کار می‌رود. راه‌های ارتباطی این لپ‌تاپ شامل دو پورت Type-C، دو پورت Type-A و خروجی نمایشگر HDMI می‌شود.

spectrefoldpen-3.jpg

HP Spectre Fold هم‌اکنون با قیمت 5000 دلار در بازار موجود است. انتخاب این لپ‌تاپ با قیمت بالا و به‌عنوان یک رقیب جدی برای لپ‌تاپ‌های تاشوی دیگری مانند Zenbook 17 Fold ایسوس که با قیمت 3500 دلار عرضه می‌شود، بستگی به نیاز و ترجیح کاربران دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: windowscentral

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر