هواوی در سال ۲۰۲۱ تنها۵۰ میلیون گوشی تولید خواهد کرد؛ سقوط 74 درصدی

هواوی.jpg

به واسطه‌ی تحریم‌های آمریکا، فشار زیادی روی کمپانی هواوی است. همین ماجرا باعث شده است تا هواوی نتواند مانند قبل به فعالیت خود ادامه دهد و گویا این کمپانی برای سال 2021 برنامه دارد که تنها 50 میلیون گوشی را راهی بازار کند.

هواوی در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در سراسر دنیاست و این کمپانی پس از سال‌ها تلاش، بالاخره اخیرا توانسته است با پشت سر گذاشتن سامسونگ، به این رتبه دست پیدا کند. اما به نظر می‌رسد که ماندن هواوی در این مقام، زیاد طول نخواهد کشید. درواقع به واسطه‌ی تحریم‌های آمریکا، فشار زیادی روی هواوی است که ادامه‌ی فعالیت این کمپانی را دچار اختلال کرده است. حالا با انتشار شایعاتی درباره‌ی برنامه‌ی هواوی برای سال 2021، به نظر می‌رسد که پیش‌بینی عقب نشینی هواوی از این مقام کاملا درست باشد.

درواقع گفته می‌شود که هواوی برای سال 2021 قصد دارد تنها 50 میلیون گوشی را بسازد و این میزان نسبت به امسال، با کاهش 74 درصد همراه است. اگر بخواهیم آمار تولیدات گوشی این کمپانی در سال گذشته را ارائه کنیم، باید بگوییم که هواوی سال گذشته 240 میلیون گوشی را تولید کرده و به فروش رسانده بود. امسال این آمار به 190 میلیون دستگاه رسیده بود و سال آینده هم قرار است این کمپانی با 50 میلیون گوشی در بازار جهانی حضور یابد. سامسونگ اما در مقابل قرار است در سال 2021 با عرضه‌ی 300 میلیون گوشی در بازار خودی نشان بدهد و الا بعید نیست که این کمپانی مجددا بتواند جایگاه پیشین خود را بدست بیاورد.

دلیل اصلی این کاهش‌ها، بدون شک تحریم‌های آمریکاست که کمپانی هواوی را با سختی‌های زیادی برای تولید گوشی مواجه کرده است. این تحریم‌ها که ابتدا در سال پیش و با جلوگیری از استفاده‌ی سرویس‌های گوگل در گوشی‌های هواوی و آنر آغاز شد، حالا به محدودیت تولید پردازنده‌های اختصاصی این کمپانی رسیده است. در حال حاضر هواوی به کمک شرکت SMIC پردازنده‌های کایرین را برای گوشی‌های میانرده تولید می‌کند اما آمریکا برنامه دارد تا این کمپانی را هم از همکاری با هواوی منع کند. بنابراین هنوز آینده‌ی هواوی و ادامه‌ی فعالیت این کمپانی در حاله‌هایی از ابهام است.

اخبار مرتبط:

هواوی در سال 2021 اولین گوشی‌های خود با هارمونی OS را عرضه می‌کند

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر