لنوو از لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و کروم‌بوک جدیدیش رونمایی کرد

Untitled-1.jpg

کمپانی لنوو شب گذشته مراسمی را برگزار کرد و از دو لپ‌تاپ مبتنی بر ویندوز ۱۱، یک کروم‌بوک و ۲ تبلت اندرویدی رونمایی کرد. این شرکت با محصولات با رونمایی از محصولات جدید خود توانست خود را در بخش‌های مختلف به‌روزرسانی کند و محصولات جدیدی را در سبد خرید کاربران خود قرار دهد.

اولین لپ‌تاپ رونمایی شده این کمپانی، IdeaPad Slim 7 Pro نام دارد که به یک نمایشگر 16 اینچی مجهز است و با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز ارائه خواهد شد. بهترین مدل آن مجهز به پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 5800H و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 است.

این لپ‌تاپ با یک ترابایت حافظه SSD و حداکثر ۱۶ گیگابایت رم پشتیبانی خواهد شد و در بخش منبع تغذیه نیز شاهد استفاده از یک باتری هستیم که 12.5 ساعت شارژدهی خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به پشتیبانی از دالبی اتموس، ۲ پورت USB، یک پورت USB-C، پورت HDMI و درگاه کارت SD اشاره کنیم.

Lenovo-2.jpg
-

لپ‌تاپ دوم IdeaPad Slim 7 Carbon نام دارد و همان‌طور که از نامش پیداست، از بدنه‌ی مبتنی بر فیبر کربن بهره می‌برد. به همین خاطر برخلاف مدل پرو که وزن آن به ۲ کیلوگرم می رسد، وزن این لپ‌تاپ فقط ۱ کیلوگرم است. نمایشگر ۱۴ اینچی آن رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۸۰ و رفرش ریت ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد.

باتری آن ۱۴٫۵ ساعت دوام می‌آورد و بهترین مدل این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 5800U و پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce MX450 راهی بازار می‌شود. همچنین نباید پشتیبانی از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD را از قلم بیندازیم. برخلاف مدل پرو، در بدنه‌ی این لپ‌تاپ لنوو درگاه کارت SD و پورت HDMI دیده نمی‌شود.

Lenovo-3.jpg
-

در کنار این لپ‌تاپ‌ها که به معرفی آن‌ها پرداختیم، لنوو از کروم بوک IdeaPad Duet5 رونمایی کرده که مجهز به یک صفحه‌نمایش اولد 13.3 اینچی است و با قابلیت جدا شدن از کیبورد ارائه خواهد شد.

لنوو برای این کروم‌بوک از نسل دوم چیپست اسنپدراگون ۷c استفاده کرده و حداکثر مقدار رم و حافظه داخلی آن هم به ترتیب ۸ و ۲۵۶ گیگابایت است. وزن آن به حدود ۷۰۰ گرم می‌رسد و باتری IdeaPad Duet 5 با هر بار شارژ تا ۱۵ ساعت دوام می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی اشاره کنیم.

در مراسم شب گذشته لنوو قیمت و تاریخ عرضه این محصولات را اعلام نکرد. اما گفته می‌شود که لپ‌تاپ‌ها چون از ویندوز ۱۱ بهره خواهند بود، احتمالا بعد از ماه اکتبر به فروش می‌رسند. چرا که مایکروسافت اعلام کرده از سیستم‌عامل جدیدش در تاریخ 5 اکتبر یعنی 13 مهرماه رسما رونمایی خواهد کرد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Android Authority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر