ال‌جی در حال آماده‌سازی پنل‌های OLED برای مدل‌های جدید آیپد و مک‌بوک است

Oled mac.jpg

از ماه‌ها پیش خبر می‌رسید که اپل علاقه دارد تا آیپدهای جدید خود را مبتنی بر پنل‌های OLED راهی بازار کند. از همین روز خبرگزاری کره‌ای خبر داده که کمپانی الجی در ابتدا پنل‌های اولد را برای دو مدل آیپد در اختیار اپل قرار می‌دهد و سپس تولید نمایشگرهای اولد بزرگ‌تر برای مک‌بوک آغاز خواهد کرد.

گفته می‌شود که کمپانی اپل تصمیم دارد تا در سال 2025 اولین مک بوک مبتنی بر نمایشگر اولد را رونمایی کند. خبرگزاری The Elec خبر داده که شرکت LG در حال آماده‌سازی خطوط تولید پنل‌های اولد مختص گجت‌های اپل است. این شرکت برای اینکه بتواند نظر مدیران اپل را جلب کند، باید خطوط تولید پنل‌های OLED خود را به طور قابل توجهی تغییر دهد. طبق گزارشی که مدت‌ها قبل منتشر شده، LG برخی از تجهیزات ساخت نمایشگرها را به یک کارخانه در شهر پاجو در کره جنوبی منتقل کرده است.

کارخانه‌ی موجود در این شهر در حال حاضر بخشی از پنل‌های OLED استفاده شده در آیفون را تولید می‌کند و LG با افزایش ظرفیت تولید باید زیرساخت‌های مربوط به نمایشگرهای OLED آیپدها و مک‌بوک‌های جدید را فراهم کند. گفته می‌شود بررسی دقیق کیفیت این نمایشگرها تا یک سال طول می‌کشد زیرا اپل برای بهره‌گیری از نمایشگرها بسیار سختگیرانه عمل می‌کند.

OLED-iPad-2.jpg
-

به نظر می‌رسد آیپد ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی مبتنی بر نمایشگر اولد زودتر از مک‌بوک مجهز به چنین نمایشگری راهی بازار می‌شوند. در رابطه با مک‌بوک مبتنی بر نمایشگر اولد هنوز جزئیات زیادی از برنامه‌ی اپل فاش نشده ولی در مورد پنل‌های اولد مدل‌های جدید آیپد گفته می‌شود که شرکت چینی BOE هم قصد دارد بخشی از این پنل‌ها را تامین کند. این شرکت هم برای اینکه بتواند با استانداردهای اپل سازگار باشد، تغییرات بر روی خطوط تولید پنل‌های اولد اعمال کرده است.

در همین رابطه، روز گذشته مینگ-چی کو با انتشار یک توییتر اعلام کرد که عرضه‌ی اولین مک‌بوک مجهز به نمایشگر اولد در سال ۲۰۲۵ به عرضه‌ی آیپدهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی در سال ۲۰۲۴ بستگی دارد. گزارش جدید خبرگزاری Elec هم مهر تاییدی بر این توییت زده است. گفته می‌شود نمایشگرهای اولد در نظر گرفته شده برای مدل‌های جدید آیپد از نوع LTPO هستند که می‌توانند رفرش ریت متغیر به ارمغان بیاورند و در نتیجه در زمینه‌ی افزایش عمر باتری نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با توجه به اینکه ظاهرا تولید انبوه این نمایشگرها در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد، عرضه‌ی اولین مک‌بوک مجهز به نمایشگر OLED در سال ۲۰۲۵ چندان دور از ذهن محسوب نمی‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر