چگونه ویندوز ۱۰ باعث ایجاد ۴۸۰ میلیون کیلوگرم زباله الکترونیکی می‌شود؟

win 10.JPG

یک مؤسسه تحقیقاتی اظهار داشته است که تصمیم‌گیری شرکت مایکروسافت در مورد ویندوز ۱۰ ممکن است به تولید حجم عظیمی از زباله‌های الکترونیکی منجر شود.

گزارشی از مؤسسه تحقیقاتی کانالیس به رویترز نشان می‌دهد که پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ احتمالاً باعث دور انداختن تقریباً ۲۴۰ میلیون کامپیوتر شخصی خواهد شد و این افزایش قابل توجهی در حجم زباله‌های الکترونیکی را به همراه خواهد داشت.

بر اساس تخمین‌های کانالیس، وزن زباله‌های الکترونیکی ناشی از تصمیم مایکروسافت به حدود ۴۸۰ میلیون کیلوگرم معادل ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو می‌رسد. این تخمینات بر پایه‌ی بدترین سناریوی ممکن قرار دارند، زیرا بسیاری از کامپیوترها حتی پس از پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ همچنان کاربرد دارند.

زباله الکترونیکی ویندوز 10

با توجه به استفاده همچنان از ویندوز ۷، امکان‌پذیر است که ویندوز ۱۰ نیز برخی مدت دیگر به کاربران خدمت کند. کانالیس اظهار داشته است که احتمالاً تقاضا برای دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی امنیتی نمی‌گیرند، کاهش خواهد یافت.

اعلام مایکروسافت نشان می‌دهد که کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند با پرداخت هزینه‌های ماهانه، تا سال ۲۰۲۸ از به‌روزرسانی‌های امنیتی بهره‌مند شوند. هنوز هزینه اشتراک ویندوز ۱۰ اعلام نشده است. اگر این سرویس گران‌قیمت باشد، احتمالاً مهاجرت به کامپیوترهای جدید از نظر اقتصادی منطقی‌تر خواهد بود و این ممکن است تعداد کامپیوترهای قدیمی که دور انداخته می‌شوند را افزایش دهد.

مایکروسافت اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۵ پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را به پایان می‌برد. تحلیلگران معتقدند که نسخه بعدی ویندوز با نام ویندوز ۱۲، که به شدت به هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود، احتمالاً باعث افزایش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی خواهد شد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر