مایکروسافت سرفیس پرو ایکس جدید با ویندوز ۱۱ عرضه می‌شود

Untitled-1.jpg

سرفیس پرو ایکس مانند نسل قبل از پردازنده مشابه خود استفاده می‌کند، اما این دستگاه با پشتیبانی از نرم‌افزارهای ۶۴ بیت و بهره‌گیری از ویندوز ۱۱ عرضه خواهد شد.

اگر به یاد داشته باشید در سال 2019 مایکروسافت با راه‌اندازی خط تولید سرفیس پرو ایکس، مدعی شد که هر ساله شاهد یک محصول جدید و هیجان‌انگیز هستیم. اما متاسفانه سازگاری محدود برنامه‌ها به دلیل معماری مبتنی بر ARM و ویندوز بر پایه‌ی ARM باعث شد تا پرو ایکس هرگز آنطور که گفته شده بود نباشد.

مایکروسافت امسال سخت‌افزار اصلی نسخه سرفیس پرو ایکس را به‌روزرسانی نکرده و مانند نسل‌های قبل با تراشه‌ی SQ1 اصلی شرکت یا تراشه‌ی جدیدتر SQ2 در دسترس است. اما مایکروسافت یک مدل با وای‌فای تنها ارائه کرده است که قیمت آن فقط ۸۹۹ دلار است.

surface_pro_x-w600.jpg
-

در اینجا نکته‌ی مهم این است که این رایانه‌ی سبک اکنون با ویندوز ۱۱ ارائه می‌شود و شامل پشتیبانی از شبیه‌سازی نرم‌افزاری ۶۴ بیتی داخلی هم هست و این یعنی سازگاری آن باید به‌طرز قابل توجهی بهبود یافته باشد.

این دستگاه قرار است در مدل‌هایی با ۸ و ۱۶ گیگابایت رم عرضه شود. نسل سوم سرفیس پرو ایکس همچنین در برخی از کشورها مانند آمریکا، سوییس، تایوان، ژاپن و کانادا با Energy Star عرضه می‌شود. شاید به‌روز نکردن سخت‌افزار پرو ایکس عجیب به‌نظر برسد اما از سویی باید توجه داشت که احتمالا این شرکت قصد دارد از این فرصت برای آوردن SQ2 به مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر خود استفاده کند.

سرفیس پرو ایکس هم‌اکنون هم یکی از باریک‌ترین حاشیه‌ها را در میان دیگر محصولات این سری دارد و بنابراین تغییر حاشیه‌ها در مدل جدید سرفیس بعید به‌نظر می‌رسد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر