مایکروسافت مدیر جدید بخش‌های ویندوز و سرفیس را معرفی کرد

microsoft

مایکروسافت «پاوان داولوری» را به‌عنوان رئیس جدید بخش ویندوز و سرفیس خود معرفی کرد. غول فناوری پس از جدا شدن غیرمنتظره «پانوس پانای» و ورود او به آمازون در سال گذشته، تصمیم گرفت دو رهبر جداگانه برای ویندوز و سرفیس انتخاب کند.

در این راستا، داولوری مسئولیت بخش سرفیس را بر عهده گرفت و «میخائیل پاراخین» به عنوان رهبر جدید تیم ویندوز و تجربیات وب معرفی شد. حالا داولوری به عنوان رئیس، مسئولیت هر دو بخش را بر عهده گرفته است، زیرا پاراخین تصمیم گرفته است «نقش‌های جدید» را بررسی کند.

یادداشت داخلی جدید از «راجش ژا»، رئیس بخش تجارب و دستگاه‌های مایکروسافت، نشان می‌دهد که سازماندهی جدید بخش ویندوز توضیح داده شده است. این تغییر باعث تلفیق دوباره تیم‌های ویندوز و سرفیس شده است. ژا در این باره توضیح می‌دهد:

«این امر باعث می‌شود تا بتوانیم رویکردی جامع برای ساخت سیلیکون، سیستم‌ها، تجارب و دستگاه‌هایی داشته باشیم که شامل کلاینت ویندوز و ابر برای این دوره هوش مصنوعی می‌شوند.»

Pavan-Davuluri-1024x576.jpg
-

داولوری، که هم‌اکنون به عنوان رهبر تیم ویندوز و سرفیس فعالیت می‌کند و مستقیماً به راجش ژا گزارش می‌دهد، بیش از ۲۳ سال در مایکروسافت فعالیت داشته است. وی همچنین در ایجاد پردازنده‌های سفارشی دستگاه‌های سرفیس با شرکت‌های کوالکام و AMC همکاری داشته است.

پاراخین هم‌اکنون به نقش‌های جدیدی در مایکروسافت می‌افتد و به‌دنبال آینده نامشخصی است، که این موضوع ممکن است به خروج او از مایکروسافت مرتبط باشد. پاراخین قبل از پذیرش مسئولیت‌های بخش مهندسی ویندوز و تغییرات مایکروسافت، در بینگ چت فعالیت داشت.

تغییرات جدید مایکروسافت در زمانی اعلام شد که هفته گذشته، «مصطفی سلیمان»، هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند گوگل، به‌عنوان مدیرعامل واحد هوش مصنوعی این شرکت استخدام شد. همچنین، غول فناوری تعدادی از کارمندان Inflection AI را استخدام کرد، از جمله «کارن سیمونیان»، که یکی از بنیان‌گذاران این شرکت بوده و در حال حاضر به‌عنوان دانشمند ارشد هوش مصنوعی در مایکروسافت مشغول به کار است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر