واشنگتن پست: ایلان ماسک 75 درصد نیروهای توییتر را اخراج می‌کند؛ توییتر می‌گوید برنامه‌ای برای تعدیل نیرو نداریم

musck.JPG

به گزارش واشنگتن پست، در حال حاضر 7500 نفر در توییتر کار می‌کنند و انتظار می‌رود با تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک و با هدف کاهش هزینه‌ها، 75 درصد آنها اخراج شوند و تنها 25 درصد نیروهای فعلی در این شرکت به کار خود ادامه دهند. با این حال، توییتر تعدیل نیرو را تکذیب کرده است.

از همان ابتدا انتظار می‌رفت با تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، تغییراتی در این شرکت رخ دهد و تعدادی از نیروهای فعلی اخراج شوند. ولی به نظر نمی‌رسید آنطور که واشنگتن پست گفته، اخراج‌ کارمندان در این حد گسترده باشد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند ایلان ماسک این شرکت را تصاحب می‌کند و برنامه‌های جدی برای تعدیل نیرو و اخراج‌های گسترده در نظر دارد، هرچند توییتر اعلام کرده که خبری از تعدیل نیرو نیست.

طبق یادداشت مشاور عمومی توییتر، «شان اجت» که توسط بلومبرگ دیده شده، با نزدیک شدن به تکمیل قرارداد، کارمندان باید منتظر انتشار حجم بالایی شایعات و گمانه‌زنی‌ها باشند. به گفته اجت، توییتر هیچ تاییدی درباره برنامه‌های خریدار ندارد و به کارمندان توصیه می‌کند که شایعات یا اسناد افشا شده را دنبال نکنند و به دنبال ارائه حقایق از سوی این شبکه اجتماعی باشند.

ایلان ماسک تا چند روز دیگر یعنی 28 اکتبر (‌6 آبان‌ماه) مهلت دارد تا خرید توییتر را متوقف کند. اما به گزارش بلومبرگ، این معامله احتمالا پیش خواهد رفت و ایلان ماسک مالک این شبکه اجتماعی خواهد شد.

1cb972d722519931adc128007b148f64.jpg
-

باید منتظر تعدیل نیروی گسترده در توییتر باشیم؟

پیشتر نیز گفته شده بود که با تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، وی درنظر دارد برای کاهش هزینه‌ها و حذف 800 میلیون دلار از حقوق و دستمزد، تعداد زیادی از کارمندان این شرکت را اخراج کند. حالا منابع آگاه می‌گویند این تعدیل نیرو گسترده‌تر از چیزی است که تصور آن می‌رفت و ظاهرا 75 درصد پرسنل این شرکت تعدیل خواهند شد، ادعایی که البته توییتر رد می‌کند.

ایلان ماسک پیشتر به این موضوع اشاره کرده که بدیهی است برای توییتر بیش از حد لازم هزینه کند و همچنین به سرمایه‌گذاران نیز گفته که طرحی را برای دو برابر کردن درآمد این شرکت در سه سال دنبال می‌کند ولی توضیحی در مورد اینکه چنین افزایش درآمدی چگونه اتفاق خواهد افتاد، نداده است.

شرکت‌های مختلفی در نظر دارند سهام توییتر را خریداری کنند ولی هنوز فهرست سرمایه‌گذاران احتمالی نهایی نشده و باید دید روند کار به چه صورت پیش خواهد رفت.

ایلان ماسک می‌خواهد طی سه سال درآمد این شرکت را دو برابر کند و هزینه‌ها را کاهش دهد. به نظر می‌رسد یکی از راهکارهایی که وی برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کند، تعدیل نیروی گسترده باشد، هرچند توییتر نظر دیگری دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: washingtonpost

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر