اپلیکیشن Nothing Chats به دلایل امنیتی از گوگل پلی حذف شد

noting.jpg

اپلیکیشن چت Nothing Chats که امکان دسترسی به iMessage را در گوشی Nothing Phone (2) فراهم می‌کند، هفته گذشته معرفی شد.

اما تنها یک روز پس از عرضه، این اپلیکیشن به طور رسمی از فروشگاه گوگل پلی حذف شده است. بر اساس اعلام رسمی شرکت Nothing، این اپلیکیشن با چند باگ روبرو بوده و برای بازنشر نیاز به زمان بیشتری برای رفع مشکلات دارد. قبل از این، کاربران نگران امنیت استفاده از اپ Nothing Chats بودند چرا که به نظر می‌رسید کمتر از حد مورد اعتماد باشد.

به گزارش سایت ورج، حذف Nothing Chats به دنبال انتشار گسترده یک پست از سایت Texts.com صورت گرفت. این پست نشان می‌داد که پیام‌های ارسالی با استفاده از سیستم Sunbird در این اپلیکیشن در واقع به‌طور صحیح رمزگذاری نشده‌اند و به‌آسانی می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. برنامه پس از معرفی در هفته گذشته، روز جمعه با نسخه بتا منتشر شد.

اپ Nothing Chats و نقص‌های آن

nothing-chats

با وجود اینکه شرکت Nothing تنها باگ‌ها را به‌عنوان علت حذف این اپ اعلام کرده است، احتمالاً این حذف به دلیل بررسی مسائل امنیتی آن صورت گرفته است. بر اساس تحلیل فنی سایت Texts و نظرات کاربران دیگر، به‌نظر می‌رسد شرکت Nothing درباره ماهیت رمزگذاری پیام‌ها در سرورهای خود اطلاعات نادرستی ارائه داده باشد.

همان‌طور که پیشتر فاش شده بود، برای استفاده از Nothing Chats، کاربر باید از طریق Apple ID وارد شود و این برنامه حساب کاربری را به یک کامپیوتر مجازی از مینی‌مک Sunbird متصل می‌کند. ادعا شده است که پیام‌های ارسالی به سرورهای Sunbird رمزگذاری شده‌اند. با این حال، توکن‌های وب JSON یا JWT این برنامه بدون رمزگذاری و ارسال بدون SSL به سرور Sunbird می‌شوند و می‌توان آن‌ها را ردیابی کرد.

در مورد مسائل حریم خصوصی، به‌نظر می‌رسد که شرکت Sunbird مسئول باشد. با این‌حال، زمانی که Nothing این شرکت را برای همکاری انتخاب کرده است، هر دو شرکت باید در این موضوع مسئولیت پذیرفته باشند. به‌علاوه، اظهار شرکت Nothing که این مشکلات صرفاً به عنوان چند باگ دسته‌بندی شده‌اند، به نظر مناسب نمی‌آید. از این جهت نیز توصیه می‌شود که کاربران از Apple ID خود برای ورود به سرورهای یک سرویس شخص ثالث استفاده نکنند؛ حتی اگر آن سرویس رمزگذاری شده باشد.



اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر