اولین تماس تلفنی جهان با صدای سه‌بعدی توسط مدیرعامل نوکیا برقرار شد

nokia

پکا لوندماک، مدیرعامل نوکیا، با برقراری اولین تماس فراگیر جهان، از عصر جدیدی در دنیای ارتباطات رونمایی کرد. این تماس با استفاده از فناوری جدیدی به نام "صوت و تصویر فراگیر" (Immersive Voice and Sound) انجام شد که کیفیتی سه‌بعدی و واقعی به تماس‌های صوتی می‌بخشد.

لوندماک که خود در سال ۱۹۹۱ شاهد اولین تماس ۲G بود، در این باره می‌گوید: "ما آینده تماس‌های صوتی را به نمایش گذاشتیم."

پایان عصر صدای تخت و کم‌جزئیات

برخلاف تماس‌های صوتی رایج در گوشی‌های هوشمند که به‌صورت مونوفونیک هستند و جزئیات صدا را به شدت فشرده می‌کنند، فناوری جدید نوکیا تجربه‌ای کاملاً متفاوت را ارائه می‌دهد. با استفاده از این فناوری، تماس‌گیرنده حس حضور در کنار طرف مقابل را به طور کامل تجربه می‌کند و گویی در یک مکان واحد با او صحبت می‌کند.

جنی لوکاندر، رئیس بخش فناوری نوکیا، این پیشرفت را "بزرگ‌ترین جهش در تماس‌های صوتی زنده از زمان معرفی صدای مونوفونیک در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها" می‌داند.

قابلیت‌های فراتر از تماس‌های دونفره

فناوری نوکیا فراتر از تماس‌های دونفره، کاربردهای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، می‌توان از آن در تماس‌های کنفرانسی استفاده کرد و صدای هر یک از شرکت‌کنندگان را با توجه به موقعیت مکانی آنها به طور جداگانه دریافت کرد.

DZW73J7E2NBXJP2FT54MHA2MYY
-

جیوری هوپانیمی، رئیس تحقیقات صوتی نوکیا، در این باره می‌گوید: "اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی حداقل دو میکروفون دارند که می‌توان از آنها برای انتقال ویژگی‌های فضایی تماس در زمان واقعی و با استفاده از این فناوری استفاده کرد."

نوکیا در حال حاضر به دنبال فرصت‌هایی برای صدور مجوز این فناوری است که انتظار می‌رود در عرض چند سال آینده به طور گسترده در دسترس عموم قرار بگیرد.

این نوآوری نوکیا، گامی بزرگ در جهت ارتقای کیفیت تماس‌های صوتی و واقعی‌تر کردن تعاملات بین افراد به شمار می‌رود.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

 

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر