اوپو و وان پلاس در حال توسعه گوشی‌های تاشو جدید برای رقابت با سامسونگ هستند

fold oppo.JPG

کمپانی اوپو با ارائه اولین گوشی تاشو خودش یعنی اوپو فایند N مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت و فروش خوبی نیز به ثبت رساند اما متاسفانه از بازار چین خارج نشد. حالا اخبار و شایعاتی منتشر شده است که می‌گوید که این کمپانی این روزها مشغول کار روی دو گوشی تاشو است تا به بازار جهانی آن‌ها را ارائه کند. البته وان پلاس هم مشغول توسعه موبایل فولد است تا رقابت چینی‌ها با سامسونگ جدی‌تر از گذشته شود.

با استناد به برخی از منابع حوزه تکنولوژی که بیشتر اوقات اخبار درستی را مخابره می‌کنند، Yogesh Brar این بار گفته که ظاهرا اوپو قصد دارد طی هفته‌های آتی نه یک عدد بلکه 2 گوشی هوشمند تاشو را روانه بازارهای بین‌المللی کند. از قرار معلوم این دو گوشی برخلاف فایند N احتمالا با نام‌های فایند N فولد و فایند N فلیپ شناخته خواهند شد چراکه نام‌های مذکور اخیرا در موسسه مالکیت فکری اروپا به عنوان اسامی تجاری ثبت شده‌اند.

در نام گذاری این دستگاه‌ها، فولد و فلیپ خود نشان‌دهنده خوبی از نوع این گوشی‌ها است که تا همینجا نشان می‌دهد که اوپو دنبال کننده سیاست‌های سامسونگ است. البته همچنان مشخص نیست که فایند N فولد زبان طراحی کامپکت فایند N را حفظ خواهد کرد یا اینکه بیشتر به گلکسی زد فولد 4 سامسونگ شباهت خواهد داشت.

Pete-Lau-has-started-teasing-the-OnePlus-Fold-with-pictures.webp
-

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن هستند که هر دو مدل مذکور اوپو مانند محصولات سامسونگ به آخرین و برترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز خواهند بود. در حالی که فایند N در بازار چین قیمت بسیار مناسبی داشت اما مشخص نیست که این استراتژی در عرضه جهانی دو مدل دیگر هم تکرار شود یا خیر.

وان‌پلاس یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی اوپو نیز این روزها در پی ورود به بازار گوشی‌های جهانی است چرا که «پیت لائو»، مدیرعامل این برند به تازگی تصاویر جدیدی را از لولای گوشی وان‌پلاس فولد به اشتراک گذاشته است که در ادامه می‌بینید.

البته باید گفت این لولای مذکور مشخصا شباهت بسیاری به لولای مورد استفاده در گوشی تاشوی اوپو یعنی فایند N دارد.

با توجه به همکاری تنگانگ میان اوپو و وان‌پلاس در حوزه‌های طراحی و نرم‌افزار، انتظار می‌رود نخستین گوشی تاشوی وان‌پلاس یک نسخه تغییر نام یافته از فایند N اوپو باشد که به جای سیستم عامل ColorOS از OxygenOS بهره‌مند خواهد بود. گمان‌ می‌رود وان‌پلاس فولد در سال 2023 روانه بازار شود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PhoneArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر