داغ شدن بیش از حد تراشه جدید مدیاتک کابوس گوشی‌های میانرده خواهد بود

msg118467570-53549.jpg

مدباتک سازنده تراشه‌های Dimensity یک ترشه جدید پرچمدار به نام "Dimensity 9300" به بازار عرضه خواهد کرد.
این تراشه 8 هسته‌ای طبق شایعات اخیر در فرکانس‌هایی که برای آن تعریف شده به دمای بیش از حد می‌رسد. این مشکل خریداران شرکت تایوانی مدیاتک را نگران کرده است.

علت داغ شدن بیش از حد تراشه D9300

ظاهرا مشکل از انتخاب‌های جسورانه‌ی مدیاتک می‌باشدکه کاملا از هسته‌های کم مصرف صرف نظر کرده است و در تراشه دیمنسیتی 9300 از 4 هسته‌ی پرمصرف Cortex-X4 و 4 هسته‌ی میانی Cortex-A720 استفاده کرده است؛ براساس طراحی ARM، بیشتر تراشه‌ها ازچیدمان خاصی پیروی می‌کنند و ترکیبی از هسته‌های پرمصرف و کم مصرف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا گرما و انرژی مصرفی تولید شده را کاهش دهند و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنند.

مدیاتک با توجه به نزدیک شدن تاریخ عرضه این تراشه، تولیدکنندگان گوشی و کاربران را بر سر دو راهی گذاشته است.

این شرکت می‌تواند برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد تراشه خود از هسته‌های کم مصرف استفاده کتد هرچند این اقدام ممکن است برای خریداران این تراشه عملکرد جذابی نباشد.نئ

مدیانک می‌تواند راهکار دیگر خود را با خریداران در میان بگذارد و درصورت وجود مشکل دمای بالا در تراشه، این شرکت برای بهبود عملکرد تراشه خود آماده مذاکره می‌باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidheadlines.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر