تراشه اسنپدراگون 888 پلاس رسما معرفی شد

Untitled-1.jpg

امروز نمایشگاه MWC 2021 شروع به کار کرد و در همین روز اول، یک معرفی بزگ اتفاق افتاد که آن هم مربوط به شرکت مستقر در سن دیگو بود. کمپانی کوالکام بالاخره از تراشه بهبودیافته اسنپدراگون 888 رونمایی کرد. این پردازنده از فرکانس ۳ گیگاهرتز بهره خواهد بود و موتور هوش مصنوعی این چیپست بهبود یافته و می‌تواند ۲۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 888 داشته باشد.

این پردازنده از فناوری 5G بهره‌مند است و به زودی قرار است با گوشی‌های پرچمدار راهی بازار شود. اسنپدراگون 888 از هسته‌های کریو بهره می‌برد که در نسل قبلی فرکانس آن روی ۲.۸۴ گیگاهرتز تنظیم بود اما الان با افزایش کوچکی نسبت به نسل قبلی به عدد دقیق ۲.۹۹۵ گیگاهرتز رسیده است. در هیمن جا می‌توان تغییرات به‌وجود امده را احساس کرد.

موتور هوش مصنوعی این پردازنده نیز قدرتمندتر شده و اگر بخواهیم دقیق بگوییم به توانایی پردازش ۳۲ ترافلاپس دست پیدا کرده است. در نسل قبلی از تراشه این عدد معادل ۲۶ ترافلاپس بود. در بخش پردازش عصبی موجود در تراشه نیز تغییراتی ایجاد شده که می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای دستگاه‌های همراه باشد. در باقی موارد شاهد تغییر دیگری نیستیم و از مودم ایکس ۶۰ گرفته تا پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۶۰ و لیتوگرافی ۵ نانومتری، همگی دست نخورده باقی مانده‌اند.

گفته می‌شود که اسنپدراگون 888 و 888 پلاس، همراه با یکدیگر، قدرت بخش بیش از ۱۳۰ طرح و اقدام در حال توسعه بوده‌اند. قرار شده که کمپانی‌های آنر، ویوو، ایسوس، موتورولا و شیائومی جز اولین شرکت‌هایی باشند تا از اسنپدراگون 888 پلاس بهره‌مند شوند. اگر بخواهیم با سال گذشته مقایسه‌ای داشته باشیم، اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، فقط سه طرفدار داشت اما حالا قرار شده که ایسوس در گوشی ROG Phone این تراشه استفاده کند و برند آنر نیز در سری پرچمداران خود یعنی مجیک ۳ از این تراشه بهره خواهد برد.

61jtw3_gsmarena_001.jpg
-

موتورولا نیز در این بین بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن گفته که با کمک این پردازنده عملکرد قابل توجه و سرعت 5G بالایی را برای کاربرام ایجاد خواهیم کرد. شیائومی هم اعلام کرده در دستگاه‌های بالارده این تراشه را به کار خواهد بست و ویوو نیز در این جمع حضور دارد.

این نکته نیز مهم است که مودم 5G این تراشه از حداکثر سرعت 7.5 گیگابیت برثانیه و فناوری FastConnect ۶۹۰۰ بهره می‌برد که برای تمامی استانداردهای وای فای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت عدم استفاده کاربر از وای فای و روی آوردن به شبکه سیم کارت، سرعت بالایی را در دانلود و بارگذاری ایجاد خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5google

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر