سامسونگ در رقابت با اپل، به منظور عرضه قابلیت پایش قند خون از روی پوست

galaxy whatch.jpg

سامسونگ در حال توسعه قابلیت پایش قند خون از روی پوست در گجت‌های خود است و اهداف بلندمدتی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی دارد تا در رقابت با اپل و دیگر غول‌های فناوری جلب توجه کند.

این شرکت قصد دارد این ابزار را در طیف وسیعی از گجت‌های خود، از جمله ساعت‌های هوشمند و گلکسی رینگ، به کار گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سامسونگ به دنبال ایجاد تصویر کاملی از سلامت کاربران است که این کار از طریق قرار دادن حسگرها در قسمت‌های مختلف بدن و حتی اطراف خانه انجام می‌شود. مدیر سلامت دیجیتال سامسونگ اعلام کرده که برنده در این رقابت، کسی است که بتواند فشار خون و سطح گلوکز را به صورت مداوم در گجت خود ثبت کند و سامسونگ برای رسیدن به این هدف سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام خواهد داد.

ردیابی مداوم سلامت کاربران در حال حاضر یکی از نقاط کلیدی فروش گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند است و شرکت‌هایی چون سامسونگ، اپل و گوگل از این ویژگی‌ها به منظور جلب و نگه‌داشتن مشتریان خود بهره می‌برند. ایجاد حسگرهایی برای ردیابی مداوم فشار خون و پایش گلوکز اقدامی مهم و ارزشمند خواهد بود. اپل نیز سال‌هاست که به کار روی ابزاری برای پایش گلوکز خون می‌پردازد که نیازی به نمونه‌گیری با سوزن ندارد و این ویژگی برای میلیون‌ها فرد مبتلا به دیابت بسیار مفید است.

samsung.jpg

سامسونگ هنوز جدول زمانی عرضه محصولات مجهز به این قابلیت را اعلام نکرده است، اما احتمالاً پایش مداوم قند خون در عرض پنج سال آینده بازار خواهد آمد. مدیر سلامت دیجیتال سامسونگ اظهار کرده که شرکت فعلاً در حال بررسی موارد مختلف، از کوچک‌سازی تا پلتفرم‌های مختلف فناوری، برای انجام برخی از انواع نظارت بر گلوکز یا کارهای مشابه است.

این اظهارات پس از رونمایی از گلکسی رینگ چند روز پیش صورت گرفته است. گلکسی رینگ قرار است تا پیش از پایان سال 2024 عرضه شود و ویژگی‌های جدید سلامتی را در آینده ارائه خواهد داد. هنوز قیمت نهایی گلکسی رینگ مشخص نشده است، اما احتمالاً همانند ساعت‌های گلکسی این شرکت، با آیفون اپل سازگار نخواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر