سامسونگ از گوشی‌های گلکسی A13 و A23 رونمایی کرد

سامسونگ گلکسی.jpg

همان‌طور که پرچمداران کمپانی سامسونگ با رونمایی و معرفی به بازار کاربران زیادی را مجذوب خود می‌کنند، بهتر است بدانیم که میان‌رده‌های این شرکت مخصوصا سری A نیز طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند. ساعاتی پیش کمپانی سامسونگ در سکوت خبری از گلکسی A13 و A23 رونمایی کرد که هر دو صرفا از اینترنت ۴G پشتیبانی می‌کنند.

گلکسی A23

در ابتدا به سراغ گلکسی A23 می‌پردازیم که به نسبت گلکسی A22 تغیرات زیادی داشته و حتی زبان طراحی ان نیز دست خوش تغییر شده است. به عنوان مثال به جای نمایشگر ۶.۴ اینچی امولد ۹۰ هرتز استفاده شده در نسل قبلی، این گوشی جدید از نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رفرش ریت ۶۰ هرتز بهره می‌برد. سامسونگ برای محافظت از این نمایشگر از شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ استفادهکرده که در کل از نظر مشخصات و ابعاد تفاوتی با نمایشگر استفاده شده برای گلکسی A13 ندارد.

در پنل پشتی این دستگاه ماژول دوربین جدیدی را شاهد هستیم که دوربین جدید مبتنی بر سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است که جای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شده در نسل قبلی را پر می‌کند. در کنار این سنسور، دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی قرار دارند. برای طرفداران عکس‌های سلفی هم باید بگوییم که برای ثبت این عکس‌ها باید از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده کنند و این در حالی است که A22 با دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی راهی بازار شد.

Untitled-22.jpg
-

کمپانی سامسونگ هنوز نام چیپست مورد استفاده در این گوشی را افشا نکرده، اما براساس شایعات منتشر شده، ظاهرا با یکی از چیپست‌های ۴G مدیاتک سروکار داریم. کاربران برای خرید این گوشی می‌توانند از بین ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش دست به انتخاب بزنند. از نظر نرم‌افزاری هم نباید بهره‌گیری از One UI 4.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ را از قلم بیندازیم.

سامسونگ برای این گوشی یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته است که با پشتیبانی از سرعت شارژ ۲۵ وات کار کاربران را راحت خواهد کرد. برای مقایسه باید بگوییم که A22 از سرعت شارژ ۱۵ وات بهره می‌برد. سامسونگ هنوز قیمت این گوشی را اعلام نکرده است.

گلکسی A13 4G

چند ماه پیش بود که شاهد رونمایی از گلکسی A13 5G بودیم. اما حالا سامسونگ نسخه 4G این دستگاه را رونمایی کرده که تغییرات نسل جدید نیز در نسخه استاندارد نیز اعمال شود.

قلب تپنده‌ی این گوشی چیپست اگزینوس ۸۵۰ است و در کنار آن ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی انجام وظیفه می‌کنند. بدنه‌ی این گوشی مبتنی بر پلاستیک است و وزن آن به ۱۹۵ گرم می‌رسد. در پنل جلویی شاهد نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD هستیم که از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ و رفرش ریت ۶۰ هرتز بهره می‌برد. برای مقایسه باید بگوییم که مدل ۵G این گوشی با نمایشگر ۶.۵ اینچی مبتنی بر رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ و رفرش ریت ۹۰ هرتز راهی بازار شده است.

Untitled-23.jpg
-

در بریدگی نمایشگر یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده و در پنل پشتی هم شاهد تعبیه‌ی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم. باید خاطرنشان کنیم برخلاف A23 که ماژول دوربین آن کمی از بدنه بیرون آمده، دوربین‌های A13 4G هم‌سطح با بدنه هستند.

خوشبختانه در بدنه‌ی این گوشی شاهد جک هدفون هستیم و انرژی آن از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از سرعت شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. کاربران برای خرید مدل ۴/۶۴ گیگابایتی این گوشی باید ۱۹۰ یورو بپردازند و مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی آن هم ۲۱۰ یورو قیمت دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر