لی جائه یونگ، مدیر سامسونگ؛ ثروتمندترین فرد کره جنوبی شد

Jay Y. Lee

لی جائه یونگ، رئیس سامسونگ الکترونیکس، برای اولین بار در صدر فهرست ثروتمندترین افراد کره جنوبی در فوربز قرار گرفت. دارایی خالص یونگ 15.81 تریلیون وون کره (11.5 میلیارد دلار) است که 3.5 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رشد ثروت یونگ به افزایش اخیر قیمت سهام سامسونگ نسبت داده می‌شود. واحد تراشه این شرکت اخیراً سفارش بزرگی از انویدیا برای تراشه‌های HBM (حافظه با پهنای باند بالا) برای هوش مصنوعی دریافت کرده است. با وجود اینکه سال 2023 برای سامسونگ الکترونیکس سال سختی بود و سود آن بیش از 95 درصد کاهش یافت، این شرکت در سه ماهه اول سال 2024 شاهد بهبود اوضاع بوده است.

ثروتمندان دیگر کره جنوبی

کیم بیونگ جو، رئیس MBK Partners، که سال گذشته در صدر فهرست فوربز قرار داشت، با 9.7 میلیارد دلار ثروت خالص در رتبه دوم قرار گرفته است. در رده‌های بعدی ثروتمندترین افراد کره جنوبی، سئو جونگ جین، رئیس Celltrion (7.5 میلیارد دلار)، چو جونگ هو، رئیس گروه مالی Meritz (6.2 میلیارد دلار) و چانگ مونگ کو، رئیس گروه هیوندای موتور (4.6 میلیارد دلار) قرار دارند.

لی جائه یونگ چهار سال پس از مرگ پدرش، لی کون هی، رئیس سامسونگ الکترونیکس شد. لی کون هی از سال 2005 که فوربز شروع به رده‌بندی ثروتمندترین افراد کره جنوبی کرد، هر سال ثروتمندترین فرد این کشور بود.

لی جائه یونگ سابقه‌ای پرفراز و نشیب داشته است. او پس از متهم شدن به کلاهبرداری مالی در پرونده ادغام Cheil Industries-Samsung C&T چندین بار دستگیر و زندانی شد. با این حال، او پس از عفو توسط رئیس جمهور کره جنوبی از زندان آزاد شد و چند ماه پیش نیز پس از اینکه هیچ مدرکی علیه او پیدا نشد، از این اتهامات تبرئه شد.

با افزایش ثروت و قدرت لی جائه یونگ، باید دید که او چگونه از این موقعیت برای هدایت سامسونگ و شکل دادن به آینده اقتصاد کره جنوبی استفاده خواهد کرد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: forbes

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر