ممنوعیت واردات تجهیزات زیرساختی فاوا از جمله سرور و پردازنده لغو شد

Untitled-1.jpg

بعد از شکایت نسبت به جلوگیری از واردات تجهیزات فاوا، حالا این ممنوعیت رفع شده است.

چند روز پی شاهد ممنوعیت واردات تجهیزات فاوا مانند سرور و پردازنده بودیم که علت این امر وجود نمونه‌های داخلی عنوان شده‌ بود. این در حالی بود که برخی از این تجهیزات مانند سرور و پردازنده‌های اینتل و AMD اصلا نمونه داخلی ندارند. به دنبال این اتفاق، شکایتی به وزارت صمت داده شد که حالا گویا جواب داده است و باعث شده تا این ممنوعیت لغو شود و همه چیز به حالت عادی برگردد.

درواقع ساعتی پیش معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که مشکل واردات تجهیزات زیرساختی فاوا برطرف شده و حالا هیچ تغییر رویه‌ای در واردات و ثبت سفارش کالای صنعت IT ایجاد نشده است. سازمان نصر تهران نیز با تایید این موضوع خبر از رفع موانع پیش آمده داده است.

مخالفان و شاکیان از این مسئله، معتقد بودند که اجرای این طرح، آن هم در شرایط سخت کنونی که باعث شده است افراد زیادی به علت کرونا به دورکاری روی بیاورند و به طبع به تجهیزات فاوا نیاز داشته باشند، واقعا مشکل ساز است. همچنین این گروه این محدودیت واردات را باعث افزایش قاچاق این کالاها می‌دانستند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در گفتگو با ایسنا تاکید کرده که این موضوع توسط وزارت صمت پیگیری شده و مشکل رفع شده است:

"مکاتبه سازمان نظام رایانه استان تهران به محدودیت ثبت سفارش از سوی یکی از سازمان های صمت اشاره دارد که موضوع از طریق وزارتخانه پیگیری و مرتفع شد، بنابراین هیچ تغییر رویه‌ای در واردات و ثبت سفارش کالای صنعت IT ایجاد نشده است."

اخبار مرتبط:

جلوگیری از واردات سرور و پردازنده به دلیل وجود نمونه داخلی!

ذخیره ساز تحت شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر