یک شرکت کره‌ای رم ۲۴ گیگابایتی مخصوص سرور را به گوشی‌ها می‌آورد

port.jpg

حافظه‌ی LPDDR5X-8500 با ظرفیت ۲۴ گیگابایتی از شرکت اس‌کی هاینیکس، علاوه بر کاربردهای موبایلی، قابل استفاده در لپ‌تاپ‌ها، خودروها و حتی دیتاسنترها نیز می‌باشد.

شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس (SK Hynix) در اعلامی به مطبوعات اعلام کرده است که تولید گسترده حافظه‌ی ۲۴ گیگابایتی LPDDR5X را آغاز کرده است. این نوع حافظه‌ها به‌سرعت وارد دستگاه‌های مختلف از جمله کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند رده‌بالا می‌شوند. اس‌کی هاینیکس اظهار داشته که این نوع حافظه‌ها احتمالاً در سرورها نیز به کار خواهند رفت. حافظه‌های LPDDR5X-8500 اس‌کی هاینیکس دارای عملکرد قوی بوده و تراکم بالایی دارند.

حافظه‌ی ۲۴ گیگابایتی LPDDR5X اس‌کی هاینیکس دارای نرخ انتقال داده‌ای برابر با ۸٬۵۰۰ مگاترانسفربرثانیه و رابط ۶۴ بیتی است. این حافظه با پهنای باند ۶۸ گیگابایت‌برثانیه عمل می‌کند و این پهنای باند در محدوده‌ی ولتاژی ۱٫۰۱ تا ۱٫۱۲ ولت قابل استفاده است که به مقداری بسیار پایین تلقی می‌شود. در بازار کامپیوتر، پهنای باند این نوع حافظه با پهنای باند ارائه‌شده توسط حافظه‌های دو کاناله‌ی DDR5-4800 ساب‌سیستم مقایسه می‌شود؛ اما در حالتی که حافظه‌های جدید اس‌کی هاینیکس نیاز به مصرف انرژی کمتر دارند و ابعاد کوچک‌تری دارند.

پیش از رونمایی رسمی از حافظه‌ی ۲۴ گیگابایتی، اس‌کی هاینیکس این نوع حافظه را به تعدادی از تولیدکنندگان گوشی در دسترس قرار داده است، به عنوان مثال یکی از گوشی‌های وان پلاس، مدل ایس ۲ پرو از این حافظه استفاده می‌کند. اطلاعات دقیق در مورد این که آیا گوشی ردمی K60 اولترا که در تاریخ دوشنبه معرفی می‌شود نیز از این نوع حافظه‌ استفاده می‌کند یا خیر، هنوز واضح نیست، اما شایعات نشان می‌دهد که این گوشی نیز به ۲۴ گیگابایت رم مجهز شده است.

sk-hynix-new-24gb-ram-64d7287f3a2c7d3c54f348ad.webp
-

احتمالاً به زودی، پس از شرکت‌های اوپو و شیائومی، برندهای دیگری نیز در بازار موبایل به تولید گوشی‌های با ۲۴ گیگابایت حافظه‌ خواهند پرداخت.

همچنین حافظه‌های ۶۴ بیت LPDDR5X-8500 در صنعت خودرو نیز کاربردهای زیادی دارند؛ زیرا در کنار ارائه‌ی عملکرد مناسب، دارای ظرفیت بالایی هستند و ابعاد کمتری نیز دارند. سیستم‌های مدرن اطلاعات-سرگرمی در داخل خودروها، به حافظه‌ای با پهنای باند زیاد نیازمند هستند و حافظه‌ی جدید اس‌کی هاینیکس می‌تواند توجه تولیدکنندگان خودرو جلب کند. اس‌کی هاینیکس همچنین تأکید می‌کند که حافظه‌ی ۲۴ گیگابایتی‌اش را می‌توان در سرورها و سیستم‌های HPC (رایانش با قدرت بالا) نیز استفاده کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: prnewswire

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر