نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 اعلام شد؛ این نسخه با قدرت 46 درصد بیشتر از نسل قبل عمل کرده

Snapdragon-8-Gen-4-Geekbench

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 از طریق بنچ‌مارک گیک‌بنچ 6 آزمایش شده است و طبق نتایج به دست آمده، این چیپست در آزمون تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بهبود یافته و بهتر از نسل قبلی خود، یعنی اسنپدراگون 8‌ نسل 3، عمل کرده است. همچنین به نظر می‌رسد که با این چیپست، کوالکام قادر به رقابت با چیپ M3 اپل است.

به گفته نتایج ارائه‌شده توسط گیک‌بنچ 6، اسنپدراگون 8 نسل 4 در آزمون تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 2845 و 10628 را کسب کرده است؛ بنابراین در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 که در گلکسی S24 اولترا امتیاز 7249 را داشت، چیپست جدید در تست چندهسته‌ای 46 درصد سریع‌تر عمل کرده است.

Snapdragon-8-Gen-4-Geekbench

یکی از دلایل موفقیت احتمالی اسنپدراگون 8 نسل 4، به نظر می‌رسد استفاده از هسته‌های عملکردی سفارشی Phoenix باشد. به‌نظر می‌رسد که این چیپست، مشابه دایمنسیتی 9300، از هسته‌های کم‌مصرف خود دست بکشد و در نتیجه با افزایش مصرف انرژی، عملکرد آن بهبود یابد.

همچنین، این معلوم است که این چیپ بر اساس فرایند 3 نانومتری TSMC تولید می‌شود. به همین دلیل، بهبود لیتوگرافی در این فرایند ممکن است تأثیرات نامطلوب کنارگذاشتن هسته‌های کارآمد را جبران کند.

M3-Antutu

بر اساس نتایج بنچمارک Antutu، مک‌بوک پرو با چیپ M3 در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز 2985 و در آزمون چند‌هسته‌ای امتیاز 10762 را به‌دست آورده است؛ بنابراین حداقل بر اساس اطلاعات بنچمارک‌ها، عملکرد چیپ اپل به‌سختی از اسنپدر‌اگون 8‌ نسل‌ 4 بهتر است. این نشان می‌دهد که تصمیم کوالکام برای استفاده از طراحی CPU سفارشی به نظر صحیح بوده است، حتی اگر قیمت این چیپ در مقایسه با نسل قبلی، بیشتر باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter-negativeonehero

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر