بلومبرگ: اسپیس‌ایکس ارزش خود را 150 میلیارد دلار می‌داند

لبتلغنالمامغاهه.JPG

منابعی آگاه به بلومبرگ اعلام کرده‌اند که ایلان ماسک قصد دارد بخشی از سهام شرکت اسپیس ایکس را به قیمتی به فروش برساند که ارزش این شرکت خصوصی را به تقریباً 150 میلیارد دلار افزایش دهد.

به گزارش بلومبرگ، منابعی آگاه که هویتشان مخفی است، ادعا کرده‌اند که هدف اصلی این شرکت جستجوی سرمایه‌گذاری است و یک فرد تمایل دارد 750 میلیون دلار سهام این شرکت را خریداری کند. به نظر می‌رسد اسپیس ایکس قصد دارد بخشی از سهام خود را با قیمت تقریبی 80 دلار به فروش برساند.

در گزارشی که در ماه ژانویه توسط کانال CNBC منتشر شده بود، اعلام شده بود که با جذب حدود 750 میلیون دلار سرمایه جدید، ارزش اسپیس ایکس به تقریباً 137 میلیارد دلار رسیده است؛ بنابراین افزایش تقریبی 13 میلیارد دلار در ارزش این شرکت در طول این چند ماه به‌طور طبیعی است.

elon-musk-spacex-1024x666.jpg.webp
-

اسپیس ایکس هنوز جاه‌طلبی‌های بزرگی در سر دارد

البته نباید فراموش کنیم که در ماه آوریل، اسپیس ایکس تلاش کرد قدرتمندترین راکت خود به نام استارشیپ را به مدار ارسال کند ولی در آزمایش خود شکست خورد. در حال حاضر محققان اسپیس ایکس در حال آماده‌سازی برای آزمایش بعدی استارشیپ هستند. هدف نهایی این فضاپیما این است که رؤیای ایلان ماسک درباره سفر انسان به مریخ را به حقیقت بپیونداند. همچنین، استارشیپ به عنوان وسیله‌ای برای انتقال فضانوردان به ماه عمل خواهد کرد.

اسپیس ایکس در هفته گذشته موفق به عبور از مرز 200 فضاپیما شده و در حال حاضر در مسیر برای رسیدن به هدف 100 پرواز در سال 2023 قرار دارد. این شرکت با طراحی راکت چندبار مصرف فالکون 9، تحولی اساسی در صنعت هوافضا به وقوع پیوسته و هزینه مأموریت‌های فضایی را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش داده است.

بخش عمده سهام شرکت اسپیس ایکس در دست ایلان ماسک به‌عنوان یک شرکت خصوصی قرار دارد. او حدوداً 47 درصد از سهام و 78 درصد از حق رأی شرکت را در اختیار دارد. همچنین، چندین شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی و عمومی دیگر، همراه با سایر سهام‌داران این کمپانی، به‌عنوان سهام‌داران دیگر درنظر گرفته می‌شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر