سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به یک عدد خیره‌کننده، ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه رسید

sdfdg.jpg

به نظر می‌رسد استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با سرعت بالا در آلمان، یکی از بهترین گزینه‌ها است.

شبکه استارلینک همچنان در آلمان سرعت دانلود قابل توجهی را ارائه می‌دهد. این شبکه از هزاران ماهواره تشکیل شده است و به دلیل سرعت بالای دانلود، در سراسر جهان شناخته شده است. تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ثبت‌نام کرده‌اند، که این باعث کاهش ظرفیت شبکه شده است. در برخی مناطق مانند آمریکا، هجوم کاربران منجر به کاهش قابل توجهی سرعت استفاده از اینترنت استارلینک شده است. به همین دلیل، شرکت استارلینک تستی جدید از سرعت شبکه خود ارائه کرده است.

یکی از کاربران سایت ردیت پس از انتقال به یک روستا در آلمان، سرعت اینترنت استارلینک را آزمایش کرده است. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آلمان بسیار بالا است. یکی از دلایل اصلی این امر، کم بودن ازدحام و قرارگیری ماهواره‌ها در مدار زمین است. شرکت استارلینک در حال افزایش تعداد ماهواره‌های خود است و در نهایت قصد دارد شبکه‌ای متشکل از هزاران ماهواره را در مدار زمین داشته باشد.

وب‌سایت WccfTech درباره سرعت دانلود ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه شبکه استارلینک در مناطق شمالی آلمان، گزارشی منتشر کرده است که از سال ۲۰۲۱ به بعد، چندین کاربر نتایج مشابه را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. به عنوان مثال، یکی از کاربران در شهر کاسل نتایج تست سرعت استارلینک را در ردیت به اشتراک گذاشته و به این منظور، سه آزمون جداگانه انجام داده است. در هر سه آزمون، سرعتی بیش از ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه به دست آمده و رکورد بالاترین سرعت مشاهده شده توسط او، ۵۶۰ مگابیت بر ثانیه بوده است.

Capture.PNG
-

یک کاربر دیگر در آلمان در نیمه روز، که معمولاً ترافیک کاربران بیشتر است، آزمون سرعت استارلینک را انجام داد و به سرعت میانگین ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه دست یافت. البته در مقایسه با سرعت اخیر استارلینک، این آزمایش به نظر ناچیز می‌رسد. در حال حاضر، یکی از کاربران این سرویس در شهر مونیخ، که یکی از شهرهای پرجمعیت آلمان است، به سرعت دانلود ۶۴۹ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

نتایج جدید آزمون سرعت استارلینک در مونیخ آلمان، با بهترین نتایج تست سرعت دانلود در این شهر مطابقت دارد. یک کاربر به نام DankSquared2 در یکی از روستاهای آلمان در اولین آزمایش خود به سرعت دانلود ۵۶۲ مگابیت بر ثانیه رسید که بیشتر از سرعت میانگین اکثر کاربران استارلینک است. این کاربر آزمایش خود را چند بار دیگر تکرار کرد و به سرعت ۶۳۸ مگابیت بر ثانیه هم دست یافت.

با این حال، سرعت آپلود در دومین آزمایش DankSquared2 به ۱۷۷ مگابیت بر ثانیه رسید، در حالی که سرعت آپلود اولین تست این کاربر ۲۰۸ مگابیت بر ثانیه بود.

با توجه به داده‌های Ookla، میانگین سرعت دانلود استارلینک در آلمان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ تقریباً ۹۴ مگابیت بر ثانیه بوده است. این نتایج به دلیل افزایش ازدحام به دست آمده‌اند و در نتیجه، سرعت دانلود در بازه زمانی سالانه تقریباً ۱۳ درصد کاهش یافته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: WCCFTECH

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر