قابلیت مسیریابی گوگل مپ در دسترس ایرانی‌ها قرار گرفت

گوگل مپ.jpg

یکی از قابلیت‌های کاربردی گوگل مپ، قابلیت Turn by Turn Navigation است که تا به امروز در ایران در دسترس نبود اما حالا به نظر می‌رسد که روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس ایرانی‌ها قرار گرفته است.

بدون شک گوگل مپ یکی از بهترین مسیریاب‌ها در سراسر دنیاست. اگرچه اپلیکیشن‌های گوناگون موفقی مانند ویز و حتی اپ‌های داخلی در این زمینه وجود دارد اما امکانات گوگل مپ را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. گوگل مپ در طی سال‌های اخیر، با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده و قابلیت‌های بسیاری به آن اضافه شده است تا به یک اپ کامل تبدیل شود. با این حال تعدادی از این قابلیت‌ها در ایران در دسترس نبود.

یکی از این قابلیت‌ها، امکان مسیریابی و یافتن بهترین مسیر تا مقصد بود که گوگل مپ این قابلیت را در دسترس کاربران ایرانی قرار نمی‌داد. با این وجود اپلیکیشن ویز این قابلیت را ارائه می‌داد. حالا برای اولین بار این قابلیت در گوگل مپ برای ایران هم در دسترس قرار گرفته است. این قابلیت که Turn by Turn Navigation نام دارد، بدون نیاز به آپدیت کردن برنامه در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار گرفته است اما هنوز هم برخی از کاربران iOS گفته‌اند که این قابلیت برای آن‌ها فعال نشده است.

استفاده از قابلیت Turn by Turn Navigation

برای دسترسی به این قابلیت کاربردی کافی است GPS گوشی خود را روشن کنید، مکان مورد نظرتان را روی نقشه انتخاب کرده و از منوی پایین نمایش داده شده، گزینه‌ی Start را انتخاب کنید.

این قابلیت برای ما، با سیستم عامل اندروید، فعال شده بود اما برای شما چطور؟ شما از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: faceit


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حبیب

شنبه, 16 اسفند 1399

متاسفانه انگلیسی راهنمایی میکنه و ظاهرا هنوز فارسی رو ساپورت نمیکنه

پاسخ

پیام

یک‌شنبه, 17 اسفند 1399

با عرض سلام و تشکر بابت سايت خيلي خوبتون ... بنده google map رو تست کردم و اولين ايرادي که ديدم اينه که وقتي مسير رو عوض مي کنيد ، برنامه بصورت اتوماتيک مسير رو عوض نميکنه و مسير يابي جديد نميکنه و فقط روي همون مسيري که قبلش انتخاب شده قفل هستش و اينکه همون اول وقتي مقصد رو جستجو مي کنيد ، هيچ مسيري رو نمياره و فقط مسيرهايي که قبلا ذخيره شده رو مسيريابي مي کنه . براي من و يکي از دوستانم اينجوري بود . حتي با قند شکن هم تست کردم ولي باز مقصدي که جستجو مي کنيم هيچ نتيجه اي رو توي جستجو نمياره . ولي برنامه هاي ديگه ايرادي نداشت . نميدونم اشکال برنامه هستش يا واقعا اينجوريه . اگر از دوستان ميدونن که اشکال از چيه خوشحال و ممنون ميشم راهنمايي کنند .
بازم تشکر مي کنم ازسايت فوق العادتون . خدا نگهدار

پاسخ

ahmad

دوشنبه, 18 اسفند 1399

سلام وقتتون بخیر
شرمنده مال ما هنوز فعال نشده فقط با فیلتر شکن کار میکنه

پاسخ

محمد

چهارشنبه, 20 اسفند 1399

کاربر ios هستم و برای من فعال شده

پاسخ

ثبت نظر