80 درصد کارمندان توییتر احتمالاً از زمان ورود ایلان ماسک از این شرکت جدا شده‌اند

twitter.jpg

اسناد داخلی توییتر نشان می‌دهد که این شرکت از زمان ورود ایلان ماسک حدود 80 درصد از کارمندان خود را اخراج کرده است و هم‌اکنون حدود 1300 کارمند دارد. یکی از کارمندان فعلی می‌گوید این شرکت با داشتن کمتر از 550 مهندس تمام‌وقت احتمالاً در حفظ پایداری سرویس‌ها و تلاش هم‌زمان برای افزودن قابلیت‌های جدید با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

براساس اسنادی که به دست خبرگزاری CNBC رسیده است، توییتر درحال‌حاضر حدود 1300 کارمند فعال دارد که 75 نفر از آن‌ها به‌زودی این شرکت را ترک می‌کنند. در این میان 40 نفر از تیم مهندسان هستند. به‌علاوه، ظاهراً مجموع تعداد نیروهای تیم اعتماد و ایمنی توییتر به کمتر از 20 کارمند تمام‌وقت رسیده است.

اسناد داخلی این شرکت نشان می‌دهد که هم‌اکنون حدود 1400 کارمند توییتر هنوز حقوق دریافت می‌کنند، اما لازم نیست وظایف قبلی خود را انجام دهند. خیلی از آن‌ها پس از دریافت ایمیل ایلان ماسک برای ورود به دوران توییتر 2.0 استعفا کرده بودند.

zlFJycf.jpg
-

کاهش کارمندان توییتر برای توسعه این پلتفرم مشکل‌ساز خواهد شد

به گفته یکی از مهندسانی که از توییتر کناره‌گیری کرده است، فقدان کارمند حفظ پایداری سرویس‌ها و توسعه قابلیت‌های جدید را مشکل خواهد کرد. این فرد که نخواسته است هویتش فاش شود، می‌گوید کد پایه توییتر بسیار بزرگ و حفظ آن نیازمند آگاهی درباره پلتفرم‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون است. او می‌گوید با توجه به اخراج این حجم از نیروهای آگاه به کد، آموزش نیروهای جدید هم کار آسانی نخواهد بود.

ایلان ماسک به حدود 130 کارمند از دیگر کسب‌وکارهای خود ازجمله تسلا، اسپیس‌ایکس و بورینگ کمپانی اجازه داده است تا در توییتر کار کنند. او از زمان تصاحب این شرکت با انتقاد شدید سهامداران تسلا روبه‌رو بوده است. این دسته از سهامداران باور دارند که مشغولیت‌های ماسک باعث شده است تا وی نتواند تمرکز کافی برای هدایت تسلا را داشته باشد. به‌علاوه، فروش احتمالی میلیاردها دلار از سهام این شرکت خودروسازی برای پرداخت هزینه خرید توییتر، واکنش سهامداران را در پی داشته است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnbc

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر