اشتراک گذاری ویدیو و عکس افراد بدون رضایت آن‌ها در توییتر ممنوع شد

Untitled-1.jpg

توییتر قوانین و سیاست اطلاعات خصوصی کاربران خود را بزرگ‌تر کرده و این بار اعلام کرده که پست‌های کاربران نیز مشمول این سیاست‌ جدید خواهند شد. قانون جدید شبکه اجتماعی بزرگ توییتر این است که اگر کاربران بخواهند عکس‌ها یا ویدیوهای یک فرد خاص را به اشتراک بگذارند، بدون اجازه آن‌ها این کار کاملا غیر قانونی و منتفی است. این شرکت خاطرنشان می‌کند که توییت کردن چنین تصاویری می‌تواند حریم شخصی افراد را نقض کند و به طور بالقوه منجر به آسیب‌های مختلفی علیه آن‌ها شود.

تیم توسعه و امنیت کمپانی توییتر در پستی اعلام کرده که هر کس کسی ممکن است تحت تأثیر رسانه‌های خصوصی به اشتراک گذاشته قرار گیرد که این امر می‌تواند تأثیر نامناسبی را بر زنان، فعالان اجتماعی و دسته‌های دیگر داشته باشد. به همین دلیل توییتر اگر گزارشی دریافت کند که با این قانون جدید هم‌پوشانی نداشته باشد، درخواست‌ها بررسی می‌شود و در صورت تایید آن پست را حذف و بر اساس گزینه‌های اجرایی خود اقدام می‌کند. از گزینه‌های اجرایی توییتر می‌توان به کاهش رتبه‌بندی توییت در پاسخ‌ها و نتایج جستجو یا اطلاع دادن به آن کاربر جهت پاک کردن توییت مذکور اشاره کرد.

توییتر همچنین حق دارد حساب کاربری کاربرانی که این سیاست را نقض می‌کنند، به حالت تعلیق درآورد. البته در این سیاست استثنائاتی نیز وجود دارد. اگر یک عکس یا ویدیو و متن توییت به نفع عمومی به اشتراک گذاشته شود یا به ارزش گفتمان عمومی جامعه بیافزاید، این قانون شامل این طور پست‌ها نمی‌شود.

IMG_01122021_130554_822_x_522_pixel.jpg
-

به عبارت دیگر اگر پست ارزش خبری داشته باشد یا اطلاعات مهمی را در اختیار عموم جامعه قرار بدهد، توییتر این پست‌ها را حذف نخواهد کرد. این شرکت در این اقدام عواملی مانند اینکه آیا تصاویر در جاهای دیگر مانند روزنامه‌ها یا تلویزیون در دسترس هستند را نیز درنظر می‌گیرد.

گفته می‌شود اگر هدف از اشتراک‌گذاری عکس‌ها یا ویدیوهای خصوصی افراد، آزار و اذیت آن‌ها باشد، توییتر قطعا با این نوع پست‌ها برخورد خواهد کرد. توییتر مدت‌هاست که اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی افراد دیگر مانند آدرس، شماره تلفن، شناسه یا اطلاعات مالی (به عبارت دیگر، پخش کردن اطلاعات دیگران) را ممنوع کرده است. همچنین تهدید به انتشار چنین اطلاعاتی از سوی برخی کاربران با اقدامات جدی این پلتفرم همراه خواهد بود.

این شرکت می‌گوید از امروز اجرای قانون ممنوعیت انتشار رسانه‌های خصوصی را آغاز خواهد کرد و این اقدام جدید بخشی از کار آن‌ها برای مطابقت دادن سیاست‌های امنیتی خود با استانداردهای حقوق بشر است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر