مایکروسافت نسخه macOS ویژوال استودیو را رها می‌کند

visual.jpg

مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرده است که پشتیبانی از نسخهٔ مک بوک ویژوال استودیو (Visual Studio for Mac) به پایان می‌رسد.

آخرین نسخه این نرم‌افزار برای پلتفرم مک تا آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) تحت پشتیبانی مایکروسافت قرار خواهد گرفت.

در یک بیانیه به رسانه‌ها، مایکروسافت اعلام کرده است که تصمیم به تمرکز بر روی بهبود و بهینه‌سازی Visual Studio و Visual Studio Code گرفته و تصمیم دارد "هیچ فریم‌ورک، ران‌تایم، یا زبان جدیدی به نسخهٔ مک ویژوال استودیو اضافه نخواهد کرد." با این حال، مایکروسافت تعهد داده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی در ۱۲ ماه آینده منتشر خواهد کرد.

ویژوال استودیو ۲۰۲۲ با انجام بازطراحی بزرگ در نسخهٔ مک معرفی شد. این نسخه شامل رابط کاربری بومی و بهینه‌سازی برای اپل سیلیکون بود و به‌طور کامل با معماری ۶۴ بیتی سازگار شد. مایکروسافت نخستین‌بار در سال ۲۰۱۶ ویژوال استودیو را برای مک عرضه کرد.

مایکروسافت پیشنهاد داده است که کاربران مک پس از پایان پشتیبانی، برای دسترسی به ویژوال استودیو از ماشین‌های مجازی یا سرورهای ابری استفاده کنند. همچنین، در صورت تمایل، می‌توانید به‌جای ویژوال استودیو از نرم‌افزار Rider نیز استفاده کنید. با این حال، نرم‌افزار ویژوال استودیو کد همچنان در دسترس کاربران مک باقی خواهد ماند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: devblogs.microsoft

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر