اگر قوانین جدید واتساپ را نپذیرید به زودی دسترسی‌هایتان محدود می‌شود

آپدیت واتساپ.png

تنها چند روز تا پایان مهلت واتساپ برای تأیید و پذیرش قوانین آپدیت جدید باقی مانده است. حالا واتساپ در وبلاگ خود توضیح داده است که اگرچه حساب کاربری کاربران در هر شرایطی حذف نخواهد شد اما به زودی محدودیت‌هایی در دسترسی ایجاد شده و نهایتاً امکان استفاده از واتساپ عملاً وجود نخواهد داشت.

تغییر سیاست‌های واتساپ چندین ماه است که ذهن کاربران زیادی را به خود مشغول کرده است. به دنبال اعلام اعمال این تغییرات، کاربران زیادی به سمت پیام رسان‌های دیگر از جمله سیگنال و تلگرام رفتند. همین موضوع باعث شد که واتساپ یک فرصت 3 ماهه را ارائه کند و در این مدت به صورت واضح، سیاست‌های جدیدش را عنوان کند. درواقع موعد مقرر از سمت واتساپ، ابتدا 8 فوریه اعلام شده بود اما سپس به 15 می موکول شد.

به گفته‌ی واتساپ تا به امروز تعداد زیادی از کاربران سیاست‌های جدید را پذیرفته‌اند و آن دسته از کاربرانی که هنوز این تاییدیه را صادر نکرده‌اند، در مدت باقی مانده، چندین مرتبه با این درخواست مواجه خواهند شد.

حالا بنا به آنچه در وبلاگ واتساپ منتشر شده است، برخلاف انتظارمان در تاریخ 15 می یعنی 25 اردیبهشت ماه، حساب کاربری آن دسته از کاربرانی که این تاییدیه را صادر نکرده‌اند و سیاست‌های جدید واتساپ را نپذیرفته‌اند، حذف نخواهد شد و حتی عملکرد آن هم محدود نخواهد شد. درواقع واتساپ در چندین هفته‌ی آینده با نمایش نوتیفیکیشنی روی برنامه، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا اطلاعات بیشتر و درستی درباره‌ی این آپدیت را دریافت کنند. سپس بعد چند هفته و زمانی که فرصت کافی برای اطلاع از تغییرات در اختیار کاربران واتساپ قرار گرفت، این یادآور در نهایت به صورت دائمی نمایش داده خواهد شد.

دقیقاً پس از این زمان است که کاربر با محدودیت‌های مختلف در واتساپ مواجه خواهد شد و این محدودیت تا زمانی ادامه خواهد داشت که قوانین آپدیت را بپذیرید. البته این اتفاق به صورت هم‌زمان برای همه‌ی کاربران رخ نخواهد داد. محدودیت‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم، شامل موارد زیر می‌شود:

شما امکان دسترسی به لیست چت‌های خود را نخواهید داشت اما همچنان می‌توانید اما همچنان می‌توانید تماس‌های صوتی و ویدئویی خود را پاسخ دهید. در صورتی که نوتیفیکیشن‌های واتساپ را فعال کرده باشید، از طریق نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید پیام‌ها را خوانده و به آن‌ها پاسخ دهید و یا حتی با شماره‌هایی که از آن‌ها تماس‌های صوتی و ویدئویی از دست رفته‌ داشته‌اید، تماس بگیرید. این امکانات محدود هم تنها برای چند هفته در دسترس شما خواهد بود و پس از اندکی، دیگر امکان دریافت تماس‌های صوتی و تصویری ورودی، نوتیفیکیشن‌ها و... را هم نخواهید داشت.

-

تغییر سیاست‌های واتساپ و اعمال محدودیت‌ها برای آن دسته از افرادی که تغییرات را نپذیرفته‌اند.jpg
تغییر سیاست‌های واتساپ و اعمال محدودیت‌ها برای آن دسته از افرادی که تغییرات را نپذیرفته‌اند -

در نهایت واتساپ اعلام کرده است که حتی در صورت عدم پذیرش قوانین آپدیت جدید واتساپ، حساب کاربری شما حذف نخواهد شد.

اخبار مرتبط:

سیگنال، اپلیکیشن پرطرفدار و جنجالی، آیا سیگنال جایگزین واتساپ می‌شود؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: whatsapp


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

شنبه, 18 اردیبهشت 1400

تا الان هم بخاطر بقیه تو واتساپ بودم، فقط تماس صوتی‌تصویریش خوب بود. چه بقیه هم مثل من بیان بیرون چه نیان آخر سر پاکش می‌کنم.
برنامه‌ پیامرسان که فقط واتساپ نیس. اگر بقیه هم برای من ارزش قائل باشن، بخوان با من ارتباط بگیرن میان یه جایی که منم باشم.

پاسخ

محسن

شنبه, 18 اردیبهشت 1400

تو حالت عادی این اپ مفت نمی ارزه! حالا هم میخواد کلاس بزاره و اطلاعات رو بتیغه؟ عجب بابا!

پاسخ

مهدی

یک‌شنبه, 19 اردیبهشت 1400

فقط به خاطر کار دانشگاه تو این پیامرسان هستم اگه استادامون بیخیال بشن در جا حذف میکنم بدترین برنامه به همراه آشغالترین سیاست ها

پاسخ

TL

یک‌شنبه, 19 اردیبهشت 1400

عه دانشگاهم میرین شماها؟ کجا میری حالا دانشکده الهیات؟ :))

سجاد

دوشنبه, 20 اردیبهشت 1400

من با اینکه دو تا گروه همکار در واتس اپ داشتم پاکش کردم
نرم افزار پیام رسان خارجی که فقط واتس اپ نیست ، مارک زاکربرگ احمق اون از فیس بوکش اینم از واتس اپش ، کلا زده توی کار فروش اطلاعات
اگر اینستاگرام یک نرم افزار خارجی جایگزین خوب داشت اون نصب میکردم

پاسخ

ثبت نظر