شیائومی می ۱۱ اولین گوشی با اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود

Untitled-1.jpg

روز گذشته شاهد رونمایی از پردازنده اسنپدراگون 888 بودیم، امروز خبری رسیده است که کمپانی شیائومی زودتر از تمامی شرکت‌ها دست به کار شده است، شیائومی می‌خواهد تلفن هوشمندی با نام شیائومی می 11 راهی بازار کند که مجهز به این پردازنده قدرتمند باشد.

کمپانی کوالکام در روز گذشته از قدرتمندترین پردازنده خودش پرده برداشت این پردازنده‌ی 5 نانومتری قرار بود نام اسنپدراگون ۸۷۵ را یدک بکشد اما براساس دلایلی مختلف این نام‌گزاری تغییر کرد و این شرکت تصمیم گرفت تا اسنپدراگون 888 را انتخاب کند.

مسئله مهم‌تر از رونمایی از این پردازنده، معرفی محصولی است که از اسنپدراگون 888 بهره‌ ببرد. این اتفاق می‌تواند در بازاری که در همه جایش برای کمپانی‌های مختلف رقابت وجود دارد، شرکت شیائومی گوی سبقت را از رقیبانش برباید. قبلا اخباری منتشر شده بود که شیائومی تصمیم دارد یک ماه زودتر از برنامه، یعنی در ماه ژانویه از پرچم‌دارهای سری می ۱۱ خود با پردازنده‌ی جدید کوالکام رونمایی کند. از طرفی دیگر گفته می‌شد که سامسونگ می‌خواهد از سری گلکسی اس 21 یک ماه زودتر پرده‌بردارد که تا به الان این موضوع تایید نهایی نشده است.

Untitled-1-3.jpg
-

بنیان‌گذار شرکت شیائومی، لی جون، دیشب در مراسم معارفه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، به صحبت پرداخت و در رابطه با همکاری خود با کوالکام به گفت و گو نشست. این دو کمپانی روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و معمولا پرچم‌دارهای سری می شیائومی هم جز اولین گوشی‌هایی هستند که با پردازنده‌ی پرچم‌دار کوالکام راهی بازار می‌شوند. بنابراین باید در روزهای ابتدایی سال 2021 منتظر رونمایی از سری می 11 شیائومی با این پردازنده باشیم. از طرفی دیگر سامسونگ می‌خواهد، اواسط ژانویه (دی ماه) از گوشی‌های سری گلکسی S21 خود با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی می‌کند.

در شبکه اجتماعی ویبو تصاویری دست به دست می‌شود و گفته می‌شود که این دستگاه می 11 شیائومی است که سه دوربین را روی پنل پشتی آن و در ماژولی عجیب نشان می‌دهد. دو دربین پشتی این دستگاه بسیار بزرگ و یکی از دوربین‌ها به قدری کوچک است که به اندازه ماژول فلش است. با این حال این تصاویر بعد از مدتی از صفحه‌ی آن کاربر حذف شدند تا به این نتیجه‌ برسیم آنچه که به نمایش درآمد احتمالا معتبر نبود و می ۱۱ طراحی متفاوتی خواهد داشت.

gsmarena_003-610x380.jpg
-

به نظر می‌رسد که این کمپانی چینی بنا دارد تا بعداز مجهز سازی سری می 11 به پردازنده اسنپدراگون 888 گوشی‌های سری ردمی K40 نیز به این پردازنده مجهز شوند. لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی بود که این خبر را در حساب ویبو خود منتشر کرده است. اما خب جزئیاتی در این رابطه منتشر نشد و نمی‌دانیم دقیقا در چه تاریخی باید منتظر پرچم‌دارهای جدید این برند محبوب باشیم.

تا سال 2021 چیزی باقی نمانده است و همیشه چند هفته قبل از رونمایی از هر گوشی اخبار دقیق‌تری به گوشی می‌رسد یعنی تا هفته‌های آینده اطلاعات دقیق‌تری منتشر خواهد شد. پس باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر