اعتصاب بازیگران باعث تاخیر در ساخت بازیهای OD و Physint شده است
هیدئو کوجیما به صورت رسمی اعلام کرده که ساخت بازیهای جدید خود به نامهای OD و Physint به دلیل اعتصابات گسترده انجمن بازیگران سینما و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) متوقف شده و تا زمان نامعلوم به تاخیر افتاده است.
سؤال از این مطلب
سؤال خود را بپرسید؛ پاسخ فقط بر اساس همین مقاله است.
صنعت گیم در دو سال اخیر با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو بوده و به نظر میرسد که اعتصاب بازیگران نیز باعث دردسر جدیدی برای این صنعت شده است. این اعتصابات گسترده، مربوط به انجمن بازیگران سینما و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) است که به دلیل نگرانیهایی مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی در سینما و صنعت بازیسازی، کار خود را متوقف کرده و برای اعتراض به خیابانها رفتهاند.
اکنون هیدئو کوجیما در توییتی به طرفداران خود گفته است که مراحل اسکن بازیگران و محیط بازی OD و همچنین انتخاب بازیگران برای بازی جدید Physint (یک اثر جاسوسی و اکشن که با همکاری پلیاستیشن ساخته خواهد شد) به دلیل این اعتصابات به تعویق افتاده است.
این اعتصابات پس از 18 ماه مذاکره بینتیجه با شرکتهای بزرگ بازیسازی آغاز شد و دلیل اصلی آن، نگرانی درباره استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای مختلف بازیسازی از جمله جایگزینی صدا و انیمیشن شخصیتها بوده است. اعتراضات همچنان پابرجاست و زمان پایان یافتن آن نامشخص است.
کوجیما قصد داشت تا فیلمبرداری و انتخاب بازیگران OD و Physint را به ترتیب در نیمه دوم سال 2024 انجام دهد اما با وجود مشکلات، به نظر میرسد که ساخت و انتشار آنها تا زمان نامعلوم به تاخیر خواهد افتاد. او در این رابطه گفت که امیدوار است سال جدید بتواند فیلمبرداری و انتخاب بازیگران را از سر بگیرد.
اعتصابات SAG-AFTRA نه تنها بر بازیهای کوجیما بلکه بر بسیاری از پروژههای بزرگ صنعت گیم تاثیر گذاشته است و باعث تاخیر در ساخت تعداد زیادی از بازیها شده است. کوجیما همچنان امیدوار است که در سال 2025 بتواند به روند تولید بازگردد و پروژههای جاهطلبانه خود را به پایان برساند.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع: thegamer.com