اپل و کوالکوم شکایتشان را از یکدیگر پس گرفتند

اپل و کوالکوم شکایتشان را از یکدیگر پس گرفتند

تنش‎های قانونی بین اپل و کوالکوم، از جمله ادعای ثبت اختراع که پای میلیون‎ها دلار طی آن وسط بود به طور رسمی پایان یافت. هردو شرکت قراردادی امضاء کردند تا هرگونه شکایت قانونی را پس گرفته و قراردادی را برای عرضه تراشه و نحوه پرداخت پول از اپل به کوالکوم بستند. 
سال‎هاست که اپل و کوالکوم در دادگاه در حال جنگ هستند. در ابتدا اپل در سال 2017 شکایت یک میلیارد دلاری علیه کوالکوم تنظیم کرد که طی آن کوالکوم را به خاطر افزایش هزینه‎ی مجوز خود برای تکنولوژی ارتباطات موبایلی افزایش داده  بود و طی آن اپل ملزم شده بود که علاوه بر این هزینه، برای تراشه‎های مودم خود در آیفون نیز پول پرداخت کند. 
وکلای اپل گفته بودند که کوالکوم 16.1 میلیارد دلار برای فروش تراشه و 7.23 میلیارد دلار هزینه صدور مجوز در سال‎های 2010 تا 2016 از اپل گرفته است. اما حال این جنگ پایان یافته و هردو شرکت قراردادی شش ساله با یکدیگر بسته‎اند که از تاریخ 1 آوریل 2019 آغاز شده که شامل دو سال فرصت برای گسترش و همچنین عرضه تراشه است. 
بنا به این قرارداد تمام شکایات جهانی این دو شرکت علیه یکدیگر منتفی شده است. این دو شرکت در چین، آلمان و کشورهای دیگر نیزعلیه هم شکایت کرده بودند. این دو شرکت سال‎هاست که با یکدیگر درگیری قانونی دار‎ند. ماه پیش یک دادگاه در ساندیگو به نفع کوالکوم برگذار شد که در آن اپل به نقض حقوق ثبت اختراع سازنده تراشه به 31 میلیارد دلار محکوم شده بود. 
هنوز معلوم نیست کدام شرکت برای دستیابی به این قرارداد بیشتر کوتاه آمده است. اما مشخص است که قرار شده دوباره در آیفون از تراشه‎های کوالکوم استفاده شود و کوالکوم یکی از تنها سازندگان تراشه‎هایی است که به شبکه 5جی ( تراشه استفاده شده در سامسونگ گلکسی اس10 5جی) متصل می‎شود. شاید اپل به این نتیجه رسیده که بهتر است مشکلاتش را با کوالکوم حل کند تا با تراشه 5جی هواوی استفاده کند. 

 

بیشتر بخوانید:

تاریخ چرخش GPS، عامل اصلی خرابی تاریخ و ساعت بسیاری از دستگاه‎های دیجیتالی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر