دستگاه تاشو مایکروسافت ثبت اختراع شد

دستگاه تاشو مایکروسافت ثبت اختراع شد

امسال سال دستگاه‎های هوشمند بوده است. گرچه هنوز عملاً هیچ دستگاه تاشویی در بازار موجود نیست. حال جدیدترین دستگاه تاشویی که ثبت اختراع شده مربوط به مایکروسافت است. 
اوایل این هفته خبری مبنی بر انتشار یک دستگاه سرفیس تاشو منتشر شد. به نظر می‎رسد که این دستگاه شبیه به سرفیس بوک است اما تمام لپ‎تاپ از یک صفحه نمایش ساخته شده. حدس می‏زنیم که قسمت پایینی صفحه نمایش به یک صفحه کلید لمسی و یا هرچیز دیگری تبدیل شود. اما تمرکز بیشتر روی مکانیزم تاشوندگی است. 
مایکروسافت مفهومی به نام «لولای اگزواسکلتی» را معرفی کرده که به کاربران امکان تا کردن و باز کردن نوت‎بوک جدیدشان را می‎دهد. البته اطلاعات بیشتری درمورد موارد استفاده‎ی بالقوه منتشر نشده اما پردازنده‎ها و حافظه‎ی این دستگاه مشخص شده است. 

تاشو


البته مانند هر اختراع دیگری این نیز ممکن است به یک محصول واقعی تبدیل نشود اما نشان می‎دهد که مایکروسافت چه چیزی در ذهن دارد. درحالی که امسال گوشی‎های هوشمند سامسونگ و هواوی معرفی شدند هیچ‎کدام هنوز به بازار نیامده‎اند. به نظر می‎رسد پیش از این که گوشی‎ها و لپ‎تاپ‎های تاشو به بازار بیایند بعضی از مشکلات باید حل شوند. 
ما می‎دانیم که مایکروسافت حداقل ده سال است که به دستگاه‎های تاشو فکر می‎کند درنتیجه این ثبت اختراع خیلی چیز عجیبی نیست. به نظر می‎رسد که این اختراع از پروژه‎ی سنتروس که شامل دو صفحه مایش و یک لولا است متفاوت است. 
به هر حال تکنولوژی صفحه نمایش تاشو برای انواع گجت‎های نسل بعدی اختراع شده و گفته می‎شود که بیشتر شرکت‎های بزرگ از جمله گوگل در حال تلاش برای ساخت دستگاه‎های تاشو هستند. 

 

بیشتر بخوانید:

احتمال انتشار مایکروسافت سرفیس تاشو با پشتیبانی از اپلیکیشن‎های اندروید

لپ تاپ‌های نوت بوک 7 و 7 فورس سامسونگ با الگوبرداری از مک بوک پرو اپل رونمایی شدند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر