بررسی آیفون 11 اپل؛ قدرتمندی خوش قیمت با دوربین عالی

بررسی آیفون 11 اپل؛ قدرتمندی خوش قیمت با دوربین عالی

بررسی آیفون 11 اپل؛ قدرتمندی خوش قیمت با دوربین عالی را در فیسیت ببینید.

اپل شب گذشته در مراسم سالانه خود از محصولات جدیدش رونمایی کرد که گل سر سبد این محصولات، گوشی‌های آیفون 2019 بود. ارزان قیمت‌ترین و البته ضعیف‌ترین آیفون معرفی شده در این رویداد آیفون 11 است. با فیسیت همراه باشید تا اینگوشی را به شما معرفی کنیم.

 

بررسی آیفون 11؛ آیفون معمولی 2019

نمایشگر و طراحی کلی

اپل برای ارزان قیمت‌ترین گوشی 2019 خود، یک نمایشگر 6.1 اینچی لیکوئید رتینا با پنل LCD و رزولوشن 828 در 1792 پیکسل در نظر گرفته است. طراحی پنل جلویی این گوشی اما کاملاً شبیه به آیفون XR است، همان حاشیه باریک پایینی و همان بریدگی بالای نمایشگر. در واقع به نظر می‌رسد که اپل همچنان به درستی طراحی خود اعتقاد دارد به طوری که برخلاف همه کمپانی‌ها که تلاش می‌کنند نمایشگر یکپارچه باشد، اپل ناچ بالای نمایشگر را حفظ کرده است. به این ترتیب آیفون 11 اپل از نسبت 79.0 درصدی نمایشگر به پنل جلویی بهره می‌برد.

پنل پشتی و جلویی این گوشی کاملاً با گلکسی پوشش داده شده است که به قول خود اپل سخت‌ترین گلکسی است که در گوشی‌های هوشمند به کار رفته است. این گلس به خوبی آیفون 11 را در برابر خط و خش محافظت می‌کند.

ضمناً این گوشی به صورت ضد آب و با استاندارد IP68 طراحی شده است به طوری که تا 30 دقیقه می‌تواند تا عمق 2 متری آب دوام بیاورد.

 

سخت افزار و نرم افزار

آیفون 11 به پردازنده A13 Bionic مجهز شده است. اپل مدعی است که آیفون 11 از سریع‌ترین پردازنده و کارت گرافیکی بهره می‌برد که تا کنون در گوشی‌های هوشمند به کار رفته است. آیفون 11 در سه مدل راهی بازار خواهد شد که هر سه مدل دارای 4 گیگابایت رم هستند اما حافظه‌های داخلی آن‌ها متفاوت است و سه نسخه 64، 128 و 256 گیگابایتی از این گوشی را خواهیم داشت.

ضمناً باید بدانید که اپل، آیفون 11 را با iOS 13 راهی بازار خواهد کرد.

 

دوربین اصلی و سلفی

دوربین یکی از حوزه‌های تمرکز گوشی‌های آیفون 2019 بوده است. طراحی دوربین در آیفون‌های 2019 کمی عجیب است و به نظر می‌رسد اپل فضای مربعی شکل را بی دلیل اشغال کرده است. در پنل مربعی شکل آیفون 11، دوربین دوگانه اصلی با لنزهای 12 مگاپیکسلی (با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و از نوع واید) + 12 مگاپیکسلی (با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و از نوع اولتراواید) قرار گرفته است. این دوربین قادر است ویدیوهایی با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه را ثبت کند و همچنین به قابلیت Night mode هم مجهز شده است تا در شب و در نور کم، بتواند تصاویر خوبی را ثبت کند.

در بریدگی بالای نمایشگر این گوشی هم دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی TrueDepth از نوع ToF قرار گرفته است. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، اپل در آیفون‌های 2019 بیش از هر چیزی، روی دوربین تمرکز کرده است. دوربین سلفی این گوشی هم می‌تواند ویدیویی با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه را ثبت کند. ضمناً این نخستین باری است که اپل دوربین سلفی یک آیفون قادر است ویدیوی اسلوموشن با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 را ضبط کند. اپل برای این نوع سلفی حرکت آهسته، نام اسلوفی (Slofie) را در نظر گرفته است.

 

باتری قدرتمند

آیفون 11 اپل به باتری 3110 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که از شارژ سریع 18 واتی هم بهره می‌برد. به ادعای خود اپل، باتری این گوشی نسبت به باتری آیفون XR، می‌تواند برای یک ساعت بیشتر شارژ نگه دارد. این یک تغییر رویه بزرگ در اپل است زیرا همواره یکی از نقص های اپل، باتری آن بود اما حالا به نظر میرسد که اپل این مشکل را برطرف کرده است.

ضمناً این گوشی به قابلیت‌های شارژ معکوس و شارژ وایرلس هم مجهز شده است.

 

قیمت و رنگ بندی آیفون 11

اپل آیفون 11 را در 6 رنگِ سفید، مشکی، قرمز، زرد، سبز و بنفش و با قیمت پایه 699 دلاری راهی بازار خواهد کرد که قیمت این گوشی، قیمت خوبی است اما به شخصه معتقدم که رنگ بندی آیفون XR به مراتب بهتر از رنگ بندی آیفون 11 بود.

رنگ بندی آیفون 11 اپل

رنگ بندی آیفون 11 اپل

 

ویدیو معرفی آیفون 11

 

 

 

اخبار مرتبط:

پرفروش‌ترین گوشی های دنیا در نیمه نخست سال 2019؛ آیفون XR در جایگاه نخست

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر