هوش تجاری چه کمکی به تصمیم گیری در سازمان می‌کند؟

هوش.png

هوش تجاری زمانی در سازمان ارزش درست خود را پیدا کرد که مدیران سازمان در خصوص تصمیم گیری در مورد بخش های مختلف سازمان با مشکل روبرو شدند. موضوع از این قرار است که حجم داده های ذخیره شده در سازمان بسیار زیاد است و دسترسی محدودی به اطلاعات وجود دارد، از سوی دیگر، فرآیند های غیر بهینه ای در خصوص جابجایی داده ها دیده می شود و همه این اتفاقات سبب دلسردی کارمندان خواهد شد و در نهایت بازده سازمان کاهش می یابد.

هوش تجاری زمانی در سازمان ارزش درست خود را پیدا کرد که مدیران سازمان در خصوص تصمیم گیری در مورد بخش های مختلف سازمان با مشکل روبرو شدند. موضوع از این قرار است که حجم داده های ذخیره شده در سازمان بسیار زیاد است و دسترسی محدودی به اطلاعات وجود دارد، از سوی دیگر، فرآیند های غیر بهینه ای در خصوص جابجایی داده ها دیده می شود و همه این اتفاقات سبب دلسردی کارمندان خواهد شد و در نهایت بازده سازمان کاهش می یابد.

هوش تجاری باعث شفافیت در عملکرد سازمان می شود به طوری که کارمندان سعی می کنند به هم کمک کنند. هوش تجاری سبب ایجاد محیطی داده محور می شود به طوری که ارزش اعداد و ارقام نمایش داده خواهد شد و کارمندان می توانند سطح درستی از وظایف را برای خود تعریف کنند.

تاثیر هوش تجاری بر همکاری کارمندان

هوش تجاری یک برگ برنده برای کارمندان یک سازمان است به طوری که سبب می شود تصمیم گیری با مشارکت گسترده تری شکل بگیرد و اثر گذاری بیشتری داشته باشد. یکی از ویژگی های مهم هوش تجاری این است که سبب مصورسازی داده های خام می شود و در این راستا دسترسی به داده ها سریع تر خواهد بود. زمانی که داده مصور سازی شود، کارمندان برای استفاده از اطلاعات مورد نیاز خود رویکرد آسانتری را در پیش رو دارند. با مصورسازی داده ها، تحلیل در مورد هر داده آسانتر می شود و تصمیم گیری در قالب های داده محور صورت می گیرد که گزینه ای راحت تر است.

هوش تجازی.png
هوش تجازی -

دسترسی سریع به اطلاعات با هوش تجاری

یکی از مزایای مهم در خصوص نقش هوش تجاری بر سازمان ها، به روز رسانی دقیق ویژوال ها بر اساس داده های جدید است. در واقع سطح به روز رسانی به صورت خودکار دنبال می شود و داده ها طبق زمان بندی که برای انها تعریف شده است به روز می شود و کارمندان خیلی راحت می توانند تصمیم گیری درستی در خصوص سازمان داشته باشند.

تصمیم گیری داده محور با هوش تجاری

زمانی که سطح تصمیم گیری داده محور باشد یک سری ابزارهای مهم مدنظر قرار می گیرد به طوری که سازمان می تواند پیش بینی بهتری داشته باشد. تصمیم گیری داده محور سبب می شود تا مدیران به جدیدترین اطلاعات روز در خصوص سازمان خود تسلط کامل داشته باشند و از آن برای تحلیل کسب و کار استفاده کنند. از سوی دیگر به واسطه تصمیم گیری داده محور گزارشات در شرایط هوشمند دنبال می شود به طوری که ابزارهای BI وارد مرحله کارهای تیمی می شود و ارتباطات در سطح شفاف دنبال می شود. از سوی دیگر رضایت مشتری و ایجاد انگیزه در آنها نیز کلید می خورد.

عملکرد سازمان یافته با هوش تجاری

زمانی که اهداف شفاف وجود ندارد یک سری تاثیرات منفی بر کارایی کارمندان گذاشته می شود به طوری که مدیریت قالب ذره بینی به خود گرفته و سبب خستگی مفرط کارمندان می شود. BI کمک می کند تا هم مدیران و هم کارمندان بتوانند بهینه سازی درستی بر روی زمان های کاری داشته باشند تا واکنش به مشکلات در سریع ترین زمان ممکن صورت بگیرد. در این صورت هر کارمند در مقابل سازمان، احساس مسئولیت خواهد کرد.

هوش تجاری سبب می شود که تیم در موقعیت های مختلف بتواند عملکرد چابکی داشته باشد و تصمیم گیری هایی که صورت می گیرد سبب عملکرد سریع شده و رضایت مشتری را در بر دارد.

زمانی که وظایف زمان بر و بیهوده از بین می رود، بهره وری کارمندان نیز بیشتر می شود. تجمیع داده ها از منابع مختلف صورت می گیرد و سبب می شود که کارمندان تنوع بیشتری در مسیر کاری داشته باشند.

هوش تجازی -1.png
هوش تجاری -

مزایای استفاه از هوش تجاری بر عملکرد سازمان

مشارکت کارمندان یکی از مهمترین مزایای هوش تجاری بر سازمان است به طوری که دید ملموسی از داده ها را فراهم می سازد و سبب نمایش درست آن می شود. پیگیری فاکتورهای کلیدی، سبب موفقیت پروژه می شود. هوش تجاری سبب ایجاد شفافیت می شود به طوری که سبب زمینه های رقابت دوستانه خواهد شد و کارمندان سعی می کنند به هم کمک کنند. هوش تجاری سبب ایجاد محیطی داده محور می شود به طوری که ارزش اعداد و ارقام نمایش داده خواهد شد و این خود موجب ظهور حوزه‌های تازه‌ای چون فرایندکاوی شده است.

نمایش بهتر اهداف سازمان با هوش تجاری

هوش تجاری سبب می شود که منبع قابل اعتماد تری از اطلاعات در خصوص تیم ها و وظایفی که دارند، در دسترس قرار بگیرد به این ترتیب بررسی اینکه برای رسیدن به یک هدف خاص باید از چه نیروهای کمکی استفاده شود، قابل قبول تر می شود. پیاده سازی BI در سازمان ها سبب عملکرد بالاتر آن شده و در این زمینه فضای ناکارآمد به حداقل می رسد.

هوش تجاری سبب می شود که کارمندان ناراضی شناسایی شوند و دلیل عدم رضایت آنها مشخص شود به این ترتیب کارمندانی که دچار ضعف کاری هستند به نسبت سایر کارمندان مشخص می شوند.

نتیجه گیری

کار و کسب با ایجاد سطح گسترده هوش تجاری در سازمان ها توانسته از جدیدترین سطوح برنامه ریزی استفاده نماید به طوری که سازمان در ابتدا دسته بندی درستی از اهداف خود داشته باشد و اهداف کوچک از بزرگ را تشخیص دهد. هرچه گسترده BI در سازمان بیشتر باشد مدیران پیش بینی بهتری در مورد آینده سازمان دارند و در این زمینه فضای داده محور به صورت شفاف به تصویر کشیده می شود. موضوعی که در خصوص BI باید دقت شود اینکه به تصمیم گیری درست سازمان کمک می کند و سازمان مسیر بهتری را در پیش می گیرد.

چنانچه به یادگیری هوش تجاری علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های آموزشی هوش تجاری در کاروکسب را مدنظر قرار دهید برای این منظور به آدرس www.karokasb.org رجوع کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: faceit

Untitled-1 copy.jpg

واحد تبلیغات

فیسیت در بخش تبلیغات، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود تا هر چه بیشتر دیده شوید. برای تبلیغات در فیسیت کافی است به آدرس khadijezarepour@gmail.com ایمیل ارسال کنید. فیسیت با روزانه بیش از 10 هزار بازدید، بدون شک جای خوبی برای تبلیغات شما خواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر